21. november 2011

Konserveringstekniker søges til barselsvikariat på NFI

På Konserveringsværkstedet ved Den Arnamagnæanske Samling, Nordisk Forskningsinstitut, Københavns Universitet, er en stilling som barselsvikar for en af vores konserveringsteknikere ledig til besættelse i perioden 1. februar 2012 til 30. november 2012.

Stillingen er en fuldtidsstilling.

Nordisk Forskningsinstitut består af Den Arnamagnæanske Samling, Afdeling for Dialektforskning og Afdeling for Navneforskning med i alt ca. 65 ansatte.

Den Arnamagnæanske Samlings konserveringsværksted arbejder med konservering af håndskrifter og diplomer fra middelalderen og senere århundreder tilhørende Den Arnamagnæanske Håndskriftsamling. Det er værkstedets opgave at sikre samlingen for eftertiden i overensstemmelse med samlingens bevaringspolitik.

Arbejdsområde

Arbejdet vil være koncentreret om konservering/restaurering af håndskrifter med dertil hørende journalføring i en Access-database. Der skal endvidere føres tilsyn med fotooptagelser af diplomer og segl.

Kvalifikationer

Stillingen ønskes besat med en ansøger, der har afgangseksamen fra Konservatorskolen eller anden relevant uddannelse og gerne med praktisk erfaring fra nævnte arbejdsområder. Initiativ og evner til både selvstændigt arbejde og samarbejde forventes. Gode sprogkundskaber er en fordel.

Ansættelsesvilkår

Arbejdstiden er 37 timer ugentligt. Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst mellem Finansministeriet og grafiske arbejdere.

Ansøgning

Send elektronisk ansøgning, bilagt CV samt dokumentation for uddannelse, ved at klikke på "send ansøgning" knappen i opslaget på www.ku.dk/stillinger under Det Humanistiske Fakultet. Ansøgningen skal være universitetet i hænde senest den 14. december 2011. Vi modtager kun elektroniske ansøgninger.

Vi påregner at afholde ansættelsessamtaler i uge 51.

Nærmere oplysning om stillingen kan fås ved henvendelse til konservator Mette Jakobsen, tlf.
35 32 84 80, metjak@hum.ku.dk.

Vi ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer alle uanset køn og personlig baggrund til at søge stillingen.

Vores arbejdsplads

Det Humanistiske Fakultet er et af Københavns største uddannelsessteder med 12.000 studerende fordelt på mere end 50 forskellige fag. De humanistiske fag handler om menneskets sprog, udtryksformer, levevilkår samt historie og omfatter bl.a. sprogfag, kulturhistoriske fag og musikvidenskab. Vi er over 800 forskere og undervisere og omkring 410 teknisk-administrative medarbejdere på Fakultetet. Vi bor ved Islands Brygge Metrostation.