5. april 2016

M. J. Driscoll udnævnt til Leverhulme Visiting Professor

Matthew James Driscoll, som er lektor MSK i norrøn filologi på den Arnamagnæanske Samling, NFI, er blevet udnævnt som gæsteprofessor ved Irish and Celtic Studies Research Institute, University of Ulster i Derry (Londonderry), Nordirland. Der vil han opholde sig i det akademiske år 2016-2017.

Hovedopgaven bliver forskning i den blomstrende håndskriftkultur i Irland, Skotland, Wales og Island i tidlig moderne tid under overskriften "Post-print manuscript cultures on the North Atlantic fringe".

Opholdet finansieres ved en bevilling fra den britiske Leverhulme Trust. Med titlen følger en forpligtelse til at afholde fire Leverhulme lectures på University of Ulster, Queen's University Belfast og Aberystwyth University i Wales, samt en række seminarer og masterclasses i samarbejde med kolleger fra University of Ulster og andre universiteter.

Magee College, University of Ulster, Derry.