Temaeftermiddag om sammenhænge mellem sprogfærdigheder, hukommelse og læringsmuligheder i skolen
Aktivitet: Deltagelse i arrangement eller begivenhed - typer › Organisation af og deltagelse i konference
Mads Poulsen - Arrangør
Rikke Vang Christensen - Arrangør
Eftermiddagen afvikles som et led i forskningsprojektet ‘The making of stronger readers: the role of syntactic proficiency’, der er finansieret af Danmarks Frie Forskningsfond og NorS, Københavns Universitet. Projektet undersøger, hvilken rolle elevers sprogfærdigheder på sætningsniveau spiller for deres mulighed for at forstå tekster. Arrangementet henvender sig til såvel forskere og studerende som praktikere.
Program
13.00 – 13.30 Introduktion til forskningsprojektet ’The making of stronger
readers: the role of syntactic proficiency’.
Mads Poulsen og Rikke Vang Christensen, Københavns
Universitet
13.30 – 14.15 Working memory: is working memory a cause of reading or
learning disabilities, and does training of working memory
have an effect?
Professor Monica Melby-Lervåg, Universitetet i Oslo
14.15 – 14.45 Pause med kaffe/te og kage
14.45 – 15.30 Impact of Developmental Language Disorder on school success
and personal well-being.
Professor Courtenay Norbury, University College London
Program
13.00 – 13.30 Introduktion til forskningsprojektet ’The making of stronger
readers: the role of syntactic proficiency’.
Mads Poulsen og Rikke Vang Christensen, Københavns
Universitet
13.30 – 14.15 Working memory: is working memory a cause of reading or
learning disabilities, and does training of working memory
have an effect?
Professor Monica Melby-Lervåg, Universitetet i Oslo
14.15 – 14.45 Pause med kaffe/te og kage
14.45 – 15.30 Impact of Developmental Language Disorder on school success
and personal well-being.
Professor Courtenay Norbury, University College London
30 sep. 2019
Seminar
Seminar | Temaeftermiddag om sammenhænge mellem sprogfærdigheder, hukommelse og læringsmuligheder i skolen |
---|---|
Afholdelsessted | Institut for Nordiske Studier og Sprogvidenskab, Københavns Universitet |
Land | Danmark |
By | København |
Periode | 30/09/2019 → 30/09/2019 |
Internetadresse |
ID: 230435479