Andreas Lindegaard Gregersen

Andreas Lindegaard Gregersen

Lektor

Se mere udførlig præsentation her (på engelsk): https://mcc.ku.dk/staff/?pure=en/persons/16732

Primære forskningsområder

  • Platforme
  • Digitale medier
  • Forskningsmetode og visualisering
  • Computerspil
  • Kognitiv medieteori

Undervisnings- og vejledningsområder

  • Platforme og digitale medier
  • Kommunikationsteori
  • Forskningsdesign
  • Computerspil
  • Kognitionsteori (inden for medier og sociologi)

Udvalgte publikationer

  1. E-pub ahead of print

    Diamond Hands to The Moon: Idiocultural Mobilization and Politicization of Personal Finance on r/wallstreetbets

    Gregersen, Andreas Lindegaard & Ørmen, Jacob, 2023, (E-pub ahead of print) I: Convergence: The International Journal of Research into New Media Technologies. 18 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelfagfællebedømt

  2. Udgivet

    The Output Imperative: Productivity and precarity on YouTube

    Gregersen, Andreas Lindegaard & Ørmen, Jacob, 2023, I: Information, Communication & Society. 24, 4, s. 432-451

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelfagfællebedømt

  3. Udgivet

    Institutional Polymorphism: Diversification of Content and Monetization Strategies on YouTube

    Ørmen, Jacob & Gregersen, Andreas Lindegaard, 2023, I: Television & New Media. 24, 4, s. 432-451 20 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelfagfællebedømt

  4. Udgivet

    Towards the engagement economy: Interconnected processes of commodification on YouTube

    Ørmen, Jacob & Gregersen, Andreas Lindegaard, 2023, I: Media, Culture & Society. 45, 2, s. 225–245 21 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelfagfællebedømt

  5. Udgivet

    Individual pastime or focused social interaction: Gendered gaming practices among Danish youth

    Thorhauge, Anne Mette & Gregersen, Andreas Lindegaard, 2019, I: New Media & Society. 21, 7, s. 1444-1464 21 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelfagfællebedømt

  6. Udgivet

    Following the viewers: Investigating television drama engagement through skin conductance measurements

    Gregersen, Andreas Lindegaard, Langkjær, Birger, Heiselberg, L. & Lyng Wieland, J., 2017, I: Poetics. 64, s. 1-13 13 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelfagfællebedømt

  7. Udgivet

    Owning Our Actions: Identification with Avatars in Video Games

    Gregersen, Andreas Lindegaard, 2020, Screening Characters: Theories of Character in Film, Television, and Interactive Media. Riis, J. & Taylor, A. (red.). Routledge, s. 174-188 14 s. 10

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

  8. Udgivet

    Generic Structures, Generic Experiences: A Cognitive Experientialist Approach to Video Game Analysis

    Gregersen, Andreas Lindegaard, 2014, I: Philosophy & Technology. 27, 2, s. 159-175 17 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelfagfællebedømt

  9. Udgivet

    Embodiment and Interface

    Gregersen, Andreas Lindegaard & Grodal, Torben Kragh, 2008, The video game theory reader 2. Perron, B. & Wollf, M. (red.). New York: Routledge, s. 65-83 19 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

ID: 13135