Elisabeth Engberg-Pedersen

Elisabeth Engberg-Pedersen

Professor emeritus

Medlem af:


    1. 2024
    2. Udgivet

      Exploring Danish Sign Language in the Late 1970s

      Engberg-Pedersen, Elisabeth, 2024, I: Sign Language Studies. 24, 2, s. 357-361 5 s.

      Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

    3. 2023
    4. Udgivet

      The Danish Sign Language sign ÆGTE (‘genuine’) and its functions as a marker of intensification, epistemic modality and subjective emphasis

      Engberg-Pedersen, Elisabeth, 9 aug. 2023, s. 288-289.

      Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningfagfællebedømt

    5. Udgivet

      The mouth shrug and facial consent in Danish Sign Language

      Engberg-Pedersen, Elisabeth, 2023, Signed Language and Gesture Research in Cognitive Linguistics. Janzen, T. & Shaffer, B. (red.). De Gruyter, s. 329-355 (Cognitive Linguistics Research, Bind 67).

      Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

    6. 2021
    7. Udgivet

      Køn i korpus: Semantisk asymmetri i brugen af ordene kvinde og mand, pige og dreng i danske avistekster

      Flörke, I. & Engberg-Pedersen, Elisabeth, 2021, I: NyS: Nydanske sprogstudier. 60, s. 37-82 46 s.

      Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

    8. Udgivet

      Markers of epistemic modality and their origins: Evidence from two unrelated sign languages

      Engberg-Pedersen, Elisabeth, 2021, I: Studies in Language. 45, 2, s. 277-320

      Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

    9. 2020
    10. Udgivet

      Kognitionsverber og kontrasten mellem indikativ- og infinitivkomplement

      Boye, Kasper, Andersen, A. & Engberg-Pedersen, Elisabeth, 2020, I: Ny forskning i grammatik. 27, s. 4-21 17 s.

      Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

    11. 2019
    12. Udgivet

      The referential and predicational functions of signs with markers of natural gender in Japanese Sign Language

      Engberg-Pedersen, Elisabeth & Ikeda, M., 2019, I: Senri Ethnological Studies. 101, s. 5-28 23 s.

      Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

    13. 2018
    14. Udgivet

      Sprogforståelse efter 20 år i Danmark: tolkning af anaforer i ledsætninger

      Prohic, D. E. & Engberg-Pedersen, Elisabeth, 20 nov. 2018, I: NyS. 55, s. 70-95 26 s.

      Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

    15. Udgivet

      Inference from academic texts in children with autism

      Engberg-Pedersen, Elisabeth, 2018, I: Pragmatics & Cognition. 25, 2, s. 363-383 21 s.

      Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

    16. 2017
    17. Udgivet

      Mental states and activities in Danish narratives: children with autism and children with language impairment

      Engberg-Pedersen, Elisabeth & Christensen, Rikke Vang, 2017, I: Journal of Child Language. 44, s. 1192-1217 26 s.

      Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

    Forrige 1 2 3 4 5 6 7 8 Næste

    ID: 5179