Elisabeth Engberg-Pedersen
Professor emeritus
- Udgivet
Function and Expression in Functional Grammar. Functional Grammar Series 16.
Rasmussen, L. S. (red.), Engberg-Pedersen, Elisabeth (red.) & Jakobsen, L. F. (red.), 1994, Berlin, New York: Mouton de Gruyter. 447 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › fagfællebedømt
- Udgivet
Sprogforståelse efter 20 år i Danmark: tolkning af anaforer i ledsætninger
Prohic, D. E. & Engberg-Pedersen, Elisabeth, 20 nov. 2018, I: NyS. 55, s. 70-95 26 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › fagfællebedømt
- Udgivet
Professorer angriber regeringens kandidatreform: Tallene er »helt forkerte«
Nosch, M. L. B., Gregersen, F., Bruun, M. B., Tamm, D., Pade, M., Bache, C., Roepstorff, A., Hemmingsen, R. P., Collin, F., Harder, P., Drotner, K., Andersen, N. O., Ditlevsen, S., Mirdal, G., Køppe, S., Engberg-Pedersen, E., Karrebæk, M. S., Warburg, M., Stjernfelt, F., Irwin, A. & 5 flere, , 14 jun. 2023, I: Berlingske Tidende. 1 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Bidrag til avis - Kommentar/debat
- Udgivet
Context predicts Word Order Processing in Broca’s Region
Kristensen, Line Burholt, Engberg-Pedersen, Elisabeth & Wallentin, M., 2014, I: Journal of Cognitive Neuroscience (Online). 26, 12, s. 2762-2777 16 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › fagfællebedømt
- Udgivet
The influence of context on word order processing - an fMRI study
Kristensen, Line Burholt, Engberg-Pedersen, Elisabeth, Nielsen, A. H. & Wallentin, M., jan. 2013, I: Journal of Neurolinguistics. 26, 1, s. 73-88 16 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › fagfællebedømt
- Udgivet
Context improves comprehension of fronted objects
Kristensen, Line Burholt, Engberg-Pedersen, Elisabeth & Poulsen, Mads, apr. 2014, I: Journal of Psycholinguistic Research. 43, 2, s. 125-140 16 s., 2.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › fagfællebedømt
- Udgivet
24 forskere i opråb: Rapport om sprogscreening bygger på misforståelser
Kjærbæk, L., ., E. A. & Engberg-Pedersen, Elisabeth, 27 apr. 2022Publikation: Andet › Andet bidrag › Formidling
- Udgivet
Køn i korpus: Semantisk asymmetri i brugen af ordene kvinde og mand, pige og dreng i danske avistekster
Flörke, I. & Engberg-Pedersen, Elisabeth, 2021, I: NyS: Nydanske sprogstudier. 60, s. 37-82 46 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › fagfællebedømt
- Udgivet
Hvor godt forstår børn med autisme det, de læser?
Engberg-Pedersen, Elisabeth, mar. 2016, I: Autismebladet. 2016, 2, s. 18-21Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel
- Udgivet
Kronik: Er dansk tegnsprog et truet sprog?
Engberg-Pedersen, Elisabeth, dec. 2016, Sprogforum: Genrepædagogik. Lund, K., Perez, S., Jacobsen, S. K., Larsen, S. & Meidell, A-V. (red.). Aarhus: Aarhus Universitetsforalg, Bind 63. s. 8-11Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Formidling
ID: 5179
Flest downloads
-
1215
downloads
Perspective in signed discourse: the privileged status of the signer’s locus and gaze
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › fagfællebedømt
Udgivet -
792
downloads
Context predicts Word Order Processing in Broca’s Region
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › fagfællebedømt
Udgivet -
201
downloads
Tilegnelse af fortællerperspektiv og referentperspektiv i dansk tegnsprog: introduktion af en ny referent
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › fagfællebedømt
Udgivet