'Jeg var der'-beviser vil strømme ud af Roskilde Festival i år: Vi forstærker festivaloplevelsen med selfies, usies og hurtige opdateringer på Facebook, Snapchat og Instagram. Men hvorfor?

Presse/medie

02/07/2015
Om musikfestivaler og I særdelshed Roskilde Festival og de mange selfier, der bliver taget der - af publikum og muskere. Hvorfor og hvordan? Og er der en særlig visual æstetik? Og hvad betyder de mange skærme, der bliver brugt til at se - og høre?

Om musikfestivaler og I særdelshed Roskilde Festival og de mange selfier, der bliver taget der - af publikum og muskere. Hvorfor og hvordan? Og er der en særlig visual æstetik? Og hvad betyder de mange skærme, der bliver brugt til at se - og høre?

Referencer

    Forskningsområder

  • Selfier, usies, musikfestivaler, Roskilde Festival, selvportrætter, ny teknologi, sociale medier, æstetik, anerkendelse, subjektivitet, at skabe sig selv som billede, tillid, skærme, musik

ID: 175008702