At åbne de lukkede undervisnings­rum: innovationspædagogik/entreprenørskabsundervisning

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiFormidling

Standard

At åbne de lukkede undervisnings­rum : innovationspædagogik/entreprenørskabsundervisning. / Jørgensen, Claus Bøttcher; Hjortsø, Carsten Nico Portefée.

Universitetspædagogiske praksisser. red. / Lotte Rienecker; Peter Stray Jørgensen. Samfundslitteratur, 2015. s. 101-120.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiFormidling

Harvard

Jørgensen, CB & Hjortsø, CNP 2015, At åbne de lukkede undervisnings­rum: innovationspædagogik/entreprenørskabsundervisning. i L Rienecker & P Stray Jørgensen (red), Universitetspædagogiske praksisser. Samfundslitteratur, s. 101-120.

APA

Jørgensen, C. B., & Hjortsø, C. N. P. (2015). At åbne de lukkede undervisnings­rum: innovationspædagogik/entreprenørskabsundervisning. I L. Rienecker, & P. Stray Jørgensen (red.), Universitetspædagogiske praksisser (s. 101-120). Samfundslitteratur.

Vancouver

Jørgensen CB, Hjortsø CNP. At åbne de lukkede undervisnings­rum: innovationspædagogik/entreprenørskabsundervisning. I Rienecker L, Stray Jørgensen P, red., Universitetspædagogiske praksisser. Samfundslitteratur. 2015. s. 101-120

Author

Jørgensen, Claus Bøttcher ; Hjortsø, Carsten Nico Portefée. / At åbne de lukkede undervisnings­rum : innovationspædagogik/entreprenørskabsundervisning. Universitetspædagogiske praksisser. red. / Lotte Rienecker ; Peter Stray Jørgensen. Samfundslitteratur, 2015. s. 101-120

Bibtex

@inbook{aef5265620b04ab08f5b66268dfa5739,
title = "At {\aa}bne de lukkede undervisnings­rum: innovationsp{\ae}dagogik/entrepren{\o}rskabsundervisning",
abstract = "Innovation og entrepren{\o}rskab er p{\aa} den nationale dagorden, ogs{\aa} n{\aa}r det g{\ae}lder universitetsuddannelserne. Universiteterne skal sikre et h{\o}jt fagligt niveau hos de studerende, og samtidig skal universiteterne bidrage til at {\o}ge innovationskapaciteten i samfundet. Undervisere og studerende skal i st{\o}rre udstr{\ae}kning bidrage til v{\ae}rdiskabelse til gavn for hele samfundet gennem bedre integrationen mellem undervisning, forskning og innovation. Vi st{\aa}r med en klar udfordring, og innovations- og entrepren{\o}rskabsp{\ae}dagogikken kan v{\ae}re en del af l{\o}sningen. Innovationsp{\ae}dagogikken handler om at bringe innovationsprocessen ind i en fagdisciplin{\ae}r kontekst hvor den studerende, gennem at arbejde med sin egen faglighed, udvikler sit blik for og evnen til at skabe v{\ae}rdi gennem at s{\ae}tte sin egen faglige viden i spil. S{\aa}ledes kan innovation og entrepren{\o}rskab skabe rammerne for at koble de videnskabelige discipliners kernefaglighed til l{\o}sningen af p{\aa}tr{\ae}ngende samfundsm{\ae}ssige problemer. ",
keywords = "Innovation, Innovation and Entrepreneurship Education, Innovations p{\ae}dagogik, Designt{\ae}nkning, Forretningsmodeller, IPR , Bioteknologi, Effectuation, entrepreneurship, teaching",
author = "J{\o}rgensen, {Claus B{\o}ttcher} and Hjorts{\o}, {Carsten Nico Portef{\'e}e}",
year = "2015",
language = "Dansk",
isbn = "978-87-593-2137-9",
pages = "101--120",
editor = "Lotte Rienecker and {Stray J{\o}rgensen}, {Peter }",
booktitle = "Universitetsp{\ae}dagogiske praksisser",
publisher = "Samfundslitteratur",

}

RIS

TY - CHAP

T1 - At åbne de lukkede undervisnings­rum

T2 - innovationspædagogik/entreprenørskabsundervisning

AU - Jørgensen, Claus Bøttcher

AU - Hjortsø, Carsten Nico Portefée

PY - 2015

Y1 - 2015

N2 - Innovation og entreprenørskab er på den nationale dagorden, også når det gælder universitetsuddannelserne. Universiteterne skal sikre et højt fagligt niveau hos de studerende, og samtidig skal universiteterne bidrage til at øge innovationskapaciteten i samfundet. Undervisere og studerende skal i større udstrækning bidrage til værdiskabelse til gavn for hele samfundet gennem bedre integrationen mellem undervisning, forskning og innovation. Vi står med en klar udfordring, og innovations- og entreprenørskabspædagogikken kan være en del af løsningen. Innovationspædagogikken handler om at bringe innovationsprocessen ind i en fagdisciplinær kontekst hvor den studerende, gennem at arbejde med sin egen faglighed, udvikler sit blik for og evnen til at skabe værdi gennem at sætte sin egen faglige viden i spil. Således kan innovation og entreprenørskab skabe rammerne for at koble de videnskabelige discipliners kernefaglighed til løsningen af påtrængende samfundsmæssige problemer.

AB - Innovation og entreprenørskab er på den nationale dagorden, også når det gælder universitetsuddannelserne. Universiteterne skal sikre et højt fagligt niveau hos de studerende, og samtidig skal universiteterne bidrage til at øge innovationskapaciteten i samfundet. Undervisere og studerende skal i større udstrækning bidrage til værdiskabelse til gavn for hele samfundet gennem bedre integrationen mellem undervisning, forskning og innovation. Vi står med en klar udfordring, og innovations- og entreprenørskabspædagogikken kan være en del af løsningen. Innovationspædagogikken handler om at bringe innovationsprocessen ind i en fagdisciplinær kontekst hvor den studerende, gennem at arbejde med sin egen faglighed, udvikler sit blik for og evnen til at skabe værdi gennem at sætte sin egen faglige viden i spil. Således kan innovation og entreprenørskab skabe rammerne for at koble de videnskabelige discipliners kernefaglighed til løsningen af påtrængende samfundsmæssige problemer.

KW - Innovation

KW - Innovation and Entrepreneurship Education

KW - Innovations pædagogik

KW - Designtænkning

KW - Forretningsmodeller

KW - IPR

KW - Bioteknologi

KW - Effectuation, entrepreneurship, teaching

M3 - Bidrag til bog/antologi

SN - 978-87-593-2137-9

SP - 101

EP - 120

BT - Universitetspædagogiske praksisser

A2 - Rienecker, Lotte

A2 - Stray Jørgensen, Peter

PB - Samfundslitteratur

ER -

ID: 144128658