Diffust indhold i undervisningen giver diffus fagidentitet

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

Standard

Diffust indhold i undervisningen giver diffus fagidentitet. / Eriksen, Tine Rask; Samson, Dorte; Vinberg, Lisbeth.

I: Sygeplejersken, Bind 108, Nr. 17, 2008, s. 56-60.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

Harvard

Eriksen, TR, Samson, D & Vinberg, L 2008, 'Diffust indhold i undervisningen giver diffus fagidentitet', Sygeplejersken, bind 108, nr. 17, s. 56-60. <http://Diffust indhold i undervisningen giver diffus fagidentitet>

APA

Eriksen, T. R., Samson, D., & Vinberg, L. (2008). Diffust indhold i undervisningen giver diffus fagidentitet. Sygeplejersken, 108(17), 56-60. http://Diffust indhold i undervisningen giver diffus fagidentitet

Vancouver

Eriksen TR, Samson D, Vinberg L. Diffust indhold i undervisningen giver diffus fagidentitet. Sygeplejersken. 2008;108(17):56-60.

Author

Eriksen, Tine Rask ; Samson, Dorte ; Vinberg, Lisbeth. / Diffust indhold i undervisningen giver diffus fagidentitet. I: Sygeplejersken. 2008 ; Bind 108, Nr. 17. s. 56-60.

Bibtex

@article{ac1a9360dd8311ddb5fc000ea68e967b,
title = "Diffust indhold i undervisningen giver diffus fagidentitet",
abstract = "Artiklen henvender sig til undervisere, kliniske vejledere og uddannelsesplanl{\ae}ggere. Den pr{\ae}senterer observationer af undervisning i sygepleje til {\ae}ldre i en professionsbacheloruddannelse til sygeplejerske. Artiklen diskuterer de principper for sygepleje, der formidles i et konstrueret undervisningsforl{\o}b, og de betydninger, det tilsyneladende diffuse indhold har for dannelsen af en sygeplejefaglig identitet i uddannelsen. Det konstruerede forl{\o}b er baseret p{\aa} observationer og b{\aa}ndoptagelser af 15 lektioner",
keywords = "Faculty of Humanities, sygeplejeuddannelse, klasserumsforskning, omsorgskvalifikationer, identitut som sygeplejerske, nurse education, classroom research, care qualifications, idententy as a nurse",
author = "Eriksen, {Tine Rask} and Dorte Samson and Lisbeth Vinberg",
year = "2008",
language = "English",
volume = "108",
pages = "56--60",
journal = "Sygeplejersken",
issn = "0106-8350",
publisher = "Dansk Sygeplejerad",
number = "17",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - Diffust indhold i undervisningen giver diffus fagidentitet

AU - Eriksen, Tine Rask

AU - Samson, Dorte

AU - Vinberg, Lisbeth

PY - 2008

Y1 - 2008

N2 - Artiklen henvender sig til undervisere, kliniske vejledere og uddannelsesplanlæggere. Den præsenterer observationer af undervisning i sygepleje til ældre i en professionsbacheloruddannelse til sygeplejerske. Artiklen diskuterer de principper for sygepleje, der formidles i et konstrueret undervisningsforløb, og de betydninger, det tilsyneladende diffuse indhold har for dannelsen af en sygeplejefaglig identitet i uddannelsen. Det konstruerede forløb er baseret på observationer og båndoptagelser af 15 lektioner

AB - Artiklen henvender sig til undervisere, kliniske vejledere og uddannelsesplanlæggere. Den præsenterer observationer af undervisning i sygepleje til ældre i en professionsbacheloruddannelse til sygeplejerske. Artiklen diskuterer de principper for sygepleje, der formidles i et konstrueret undervisningsforløb, og de betydninger, det tilsyneladende diffuse indhold har for dannelsen af en sygeplejefaglig identitet i uddannelsen. Det konstruerede forløb er baseret på observationer og båndoptagelser af 15 lektioner

KW - Faculty of Humanities

KW - sygeplejeuddannelse

KW - klasserumsforskning

KW - omsorgskvalifikationer

KW - identitut som sygeplejerske

KW - nurse education

KW - classroom research

KW - care qualifications

KW - idententy as a nurse

M3 - Journal article

VL - 108

SP - 56

EP - 60

JO - Sygeplejersken

JF - Sygeplejersken

SN - 0106-8350

IS - 17

ER -

ID: 9589861