Diffust indhold i undervisningen giver diffus fagidentitet

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

  • Tine Rask Eriksen
  • Dorte Samson
  • Lisbeth Vinberg
Artiklen henvender sig til undervisere, kliniske vejledere og uddannelsesplanlæggere. Den præsenterer observationer af undervisning i sygepleje til ældre i en professionsbacheloruddannelse til sygeplejerske. Artiklen diskuterer de principper for sygepleje, der formidles i et konstrueret undervisningsforløb, og de betydninger, det tilsyneladende diffuse indhold har for dannelsen af en sygeplejefaglig identitet i uddannelsen. Det konstruerede forløb er baseret på observationer og båndoptagelser af 15 lektioner
OriginalsprogEngelsk
TidsskriftSygeplejersken
Vol/bind108
Udgave nummer17
Sider (fra-til)56-60
Antal sider5
ISSN0106-8350
StatusUdgivet - 2008

    Forskningsområder

  • Det Humanistiske Fakultet - sygeplejeuddannelse, klasserumsforskning, omsorgskvalifikationer, identitut som sygeplejerske

ID: 9589861