Pædagogisk kompetenceudvikling på de videregående uddannelser
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Anmeldelse › Formidling
Dokumenter
- Full Text
Forlagets udgivne version, 696 KB, PDF-dokument
Madelung, B. (2022). Pædagogisk kompetenceudvikling på videregående uddannelser. Frederiksberg. Frydenlund.
Er du ansvarlig for pædagogisk kompetenceudvikling, og/eller er du underviser, der gerne vil forstå rammerne for egne muligheder for pædagogisk opkvalificering, kan håndbogen Pædagogisk kompetenceudvikling på videregående uddannelser give nye indsigter og inspiration. I bogen er anlagt et holistisk syn i form af institutionel og organisatorisk kontekstualisering af pædagogisk udviklingsarbejde. Ens konkrete kontekst er vigtig at afkode for at forstå samspillet mellem organisation, ledelse og underviser. Bogen er teoretisk funderet og med øvelser undervejs, der kan bruges til at ”’oversætte” teorierne til egen praksis. Dertil kommer præsentation af mange konkrete værktøjer.
Er du ansvarlig for pædagogisk kompetenceudvikling, og/eller er du underviser, der gerne vil forstå rammerne for egne muligheder for pædagogisk opkvalificering, kan håndbogen Pædagogisk kompetenceudvikling på videregående uddannelser give nye indsigter og inspiration. I bogen er anlagt et holistisk syn i form af institutionel og organisatorisk kontekstualisering af pædagogisk udviklingsarbejde. Ens konkrete kontekst er vigtig at afkode for at forstå samspillet mellem organisation, ledelse og underviser. Bogen er teoretisk funderet og med øvelser undervejs, der kan bruges til at ”’oversætte” teorierne til egen praksis. Dertil kommer præsentation af mange konkrete værktøjer.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Dansk universitetspædagogisk tidsskrift [online] |
Vol/bind | 18 |
Udgave nummer | 34 |
Sider (fra-til) | 74-77 |
Antal sider | 4 |
ISSN | 2245-1374 |
Status | Udgivet - 2023 |
- Det Samfundsvidenskabelige Fakultet - pædagogisk kompetenceudvikling, organisatorisk kontekst, ledelse og strategi, universitetsundervisere
Forskningsområder
Antal downloads er baseret på statistik fra Google Scholar og www.ku.dk
Ingen data tilgængelig
ID: 346450181