Astrid Ag

Astrid Ag

Associate Professor

Member of:


    1. 2022
    2. Published

      Involved parenthood in digitally mediated interaction

      Ag, Astrid, 2022, In: Language & Communication. 83, p. 49-60

      Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

    3. Published

      School-positive practices outside the classroom

      Ag, Astrid, 2022, In: Linguistics and Education. 69, 10 p.

      Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

    4. 2018
    5. Published

      Culture as idea and practice in youth and family life

      Ag, Astrid, 2018, Kæbenhavn: Det Humanistiske Fakultet, Københavns Universitet. 172 p.

      Research output: Book/ReportPh.D. thesisResearch

    6. Published

      Dansk og mangfoldighed i nutidens storbyskole

      Ag, Astrid, Madsen, Lian Malai, Møller, Janus Spindler, Nørreby, T. R. & Stæhr, Andreas Candefors, 2018, Dansk til det 21. århundrede - sprog og samfund. Christensen, T. K., Fogtmann, C., Jensen, T. J., Karrebæk, M. S., Maegaard, M., Pharao, N. & Quist, P. (eds.). København: U Press, p. 9-22 13 p.

      Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

    7. 2016
    8. Published

      Rights and wrongs - authority in family interactions

      Ag, Astrid, 2016, Everyday Languaging : Collaborative Research on the Language Use of Children and Youth. Madsen, L. M., Karrebæk, S. M. & Møller, J. S. (eds.). New York : De Gruyter, p. 95-120 26 p. (Trends in Applied Linguistics, Vol. 15).

      Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

    9. 2015
    10. Published

      Hverdagssprogning og sprogideologier: Om betydningen af sprogideologier hos skolebørn i København

      Karrebæk, Martha Sif, Ag, Astrid, Dreier, B., Ghandchi, N., Hyttel-Sørensen, L., Lundqvist, U., Madsen, Lian Malai, Møller, Janus Spindler, Nørreby, T. R. & Stæhr, Andreas Candefors, 2015, Hvad ved vi nu - om danske talesprog. Gregersen, F. & Kristiansen, T. (eds.). København: Sprogforandringscentret, p. 127-150

      Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

    11. 2013
    12. Published

      Ideologies, norms, and practices in youth poly-languaging

      Ag, Astrid & Jørgensen, J. N., 2013, In: International Journal of Bilingualism. 17, 4, p. 525-539 15 p.

      Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

    13. 2011
    14. Published

      Johansen, Åse Mette (2009): Velkommen te' vores Norge - en kvalitativ studie av språkbytte og språkbevaring i Manndalen i Gáivuotna-Kåfjord

      Ag, Astrid & Stæhr, Andreas Candefors, 2011, In: Sociolinguistica : Internationales Jahrbuch fuer Europaeische Soziolinguistik. 25, p. 161-164 3 p.

      Research output: Contribution to journalLiterature reviewResearchpeer-review

    15. 2010
    16. Published

      "Dårligt norsk" og dansk med accent: En casebaseret undersøgelse af sprogbrug og identitetsarbejde

      Ag, Astrid, 2010, Sprogbrug og sociale relationer blandt unge. Fenger, R. & Jørgensen, J. N. (eds.). Københavns Universitet, Det Humanistiske Fakultet, Vol. 56. p. 15-37 22 p. (Københavnerstudier i Tosprogethed).

      Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

    17. Published

      Sprogbrug og identitetsarbejde hos senmoderne storbypiger

      Ag, Astrid & Jørgensen, J. N. (ed.), 2010, København: Københavns Universitet, Humanistisk Fakultet. 142 p. (Københavnerstudier i Tosprogethed, Vol. 53).

      Research output: Book/ReportBookResearchpeer-review

    Previous 1 2 Next

    ID: 21072706