Holger Juul

Holger Juul

Associate Professor


  1. 2016
  2. Published

    Kan man fremme elevers selvstændige ordtilegnelse?

    Daugaard, H. T., Nielsen, A. V. & Juul, Holger, May 2016, In: Logos Audiologopædisk Tidsskrift. 77, p. 9-11

    Research output: Contribution to journalJournal articleResearch

  3. Published

    The Danish Dyslexia Test: Validity of a wide-range, web-based test for dyslexia

    Poulsen, Mads, Elbro, Carsten, Møller, H. L., Juul, Holger, Petersen, D. K. & Arnbak, E., 12 Mar 2016.

    Research output: Contribution to conferenceConference abstract for conferenceResearch

  4. Published

    Predictors of early versus later spelling development in Danish

    Nielsen, A. V. & Juul, Holger, Feb 2016, In: Reading and Writing. 29, 2, p. 245-266

    Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

  5. Published

    Hvad betyder ordlængde og kompleksitet for elevers stavefærdighed? En sammenligning af ordblinde og normalt læsende elever

    Petersen, D. K. & Juul, Holger, 2016, In: Kognition og Pædagogik. 99, p. 56-66

    Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

  6. Published

    Hvornår er et ord lydret?

    Juul, Holger, 2016, In: Kognition og Pædagogik. 99, p. 40-54

    Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

  7. Published

    Læse- og skrivefærdigheder hos voksne med høretab – erfaringer fra en ny undersøgelse.

    Juul, Holger & Møller, V., 2016, In: Laesepaedagogen. Årg. 64, 2, p. 21-25

    Research output: Contribution to journalJournal articleCommunication

  8. Published

    Moderne danske vokaler

    Juul, Holger, Pharao, Nicolai & Thøgersen, Jacob, 2016, In: Danske Talesprog. 16, p. 35-72

    Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

  9. Published

    Supplement til prøven 'Hverdagsskrivning for voksne'.

    Juul, Holger, 2016, In: Dansk Audiologopaedi. 52, 1, p. 22-30

    Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

ID: 13298