17. april 2015

Lars von Trier-seminar med indlagt sjældent interview trak fulde huse

Mads Bunch fra INSS afholdt i forbindelse med forårets KA-kursus "Lars von Trier og skandinavisk radikalisme i teater og film" et meget vellykket og velbesøgt Lars von Trier-seminar onsdag den 15. april i samarbejde med Peter Schepelern (MEF).
Der var allerede 150 deltagere, da seminarets akademiske foredrag startede kl. 9 og tallet steg støt i løbet af dagen til over 250 til det sidste af de akademiske foredrag (se foredragstitlerne her).

Seminarets sidste tredjedel bestod af Mads Bunchs interview med rektor for Filmskolen Vinca Wiedemann, som blev hørt af omkring 375 og den afsluttende finale - Peter Schepelerns interview med Lars von Trier - trak mere end 500 besøgende.
Begge interviews inklusive de mange fine spørgsmål fra de studerende blev filmet og filmen kan ses Det Humanistiske Fakultets hjemmeside.

Arrangørerne har fra alle sider fået meget rosende feedback samt tak fra Lars von Trier, som betonede at han var glad for invitationen fra HUM med ordene "jeg er meget glad for at være her. Det siger jeg af et ærligt hjerte".

Interviewet blev efterfølgende omtalt i Soundvenue, EKKOfilm og BT.