30. november 2016

Nye rejse- og netværksbevillinger

Bevillinger fra Det Frie Forskningsråd, Carlsbergfondet og  Arthur Christensen og Hustrus Legat støtter den sprogvidenskabelige forskning på INSS:

Det Frie Forskningsråd har valgt at finansiere lektor Lian Malai Madsens netværk "Sociolinguistics, diversity and (re)action (SODIAC)", mens Carlsbergfondet støtter Martha Karrebæks feltstudier “Danish food: A linguistic ethnographic exploration of globalized yet national discourses and materialities”. Ph.d. Tobias Mosbæk Søborg har modtaget Arthur Christensen og Hustrus Legat til et ophold på Harvard University, tilknyttet Professor Jay Jasanoff, som har leveret banebrydende studier af den anatoliske sproggrens position i den indoeuropæiske familie.