Carsten Elbro
Professor
Institut for Nordiske Studier og Sprogvidenskab
Emil Holms Kanal 2
2300 København S
- 2017
- Udgivet
Early Identification of Reading Difficulties: A Screening Strategy that Adjusts the Sensitivity to the Level of Prediction Accuracy
Poulsen, Mads, Nielsen, A. V., Juul, Holger & Elbro, Carsten, aug. 2017, I: Dyslexia. 23, 3, s. 251-267Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Spændende tonic
Farø, K. J. & Elbro, Carsten, 1 mar. 2017, I: Maal & Maele. 38, 1, s. 6 1 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Formidling
- Udgivet
Aspects of anaphor resolution as markers of reading comprehension: the role of antecedent variability
Elbro, Carsten, Oakhill, J., Megherbi, H. & Seigneuric, A., 2017, I: Reading and Writing. 30, 4, s. 813-827Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Compreensão de leitura. Teoria e prática
Oakhill, J. V., Cain, K. & Elbro, Carsten, 2017, São Paulo, Brasil: Hogrefe Verlag. 183 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Undervisning › fagfællebedømt
- Udgivet
Does a dynamic test of phonological awareness predict early reading difficulties? A longitudinal study from kindergarten through grade 1
Gellert, Anna Steenberg & Elbro, Carsten, 2017, I: Journal of Learning Disabilities. 50, 3, s. 227-237Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
From words to text: inference making mediates the role of vocabulary in children’s reading comprehension
Daugaard, H. T., Cain, K. & Elbro, Carsten, 2017, I: Reading and Writing. 30, s. 1773-1788 15 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Läsförmåga
Elbro, Carsten, 2017, Lära barn att läsa: Vägen från fonologisk medvetenhet till god läsförståelse. Norén, S. (red.). Stockholm: Legilexi, s. 76-77 2 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Formidling
- Udgivet
Nye medier - nye krav til læseren?
Elbro, Carsten, 2017, I: Viden om Laesning. 21, s. 34-39Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Formidling
- Udgivet
Orthographic learning is verbal learning: the role of spelling pronunciations
Elbro, Carsten & de Jong, P. F., 2017, Theories of Reading Development. Cain, K., Compton, D. L. & Parrila, R. (red.). Amsterdam: John Benjamins Publishing Company, s. 169-189 (Studies in Written Language and Literacy, Bind 15).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Phonemic—Morphemic dissociation in university students with dyslexia: an index of reading compensation?
Cavalli, E., Duncan, L. G., Elbro, Carsten, El Ahmadi, A. & Colé, P., 2017, I: Annals of Dyslexia. 67, 1, s. 63-84Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
ID: 11640
Flest downloads
-
7427
downloads
Langtidsprognosen for sprogindlæringsvanskeligheder: neuropædiatrisk vurdering
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet -
4175
downloads
Tegnsætning med mening
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet -
1661
downloads
Reading Comprehension and Reading Comprehension Difficulties
Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet