Helle Kannik Haastrup
Lektor - forfremmelsesprogrammet
Institut for Nordiske Studier og Sprogvidenskab
Emil Holms Kanal 2, 2300 København S, 22 Bygning 22, Bygning: 22-4-42
- 2024
- Udgivet
The influencer in the age of climate change: the authentic role model for sustainability
Haastrup, Helle Kannik & Marshall, D. P., 19 apr. 2024, I: Celebrity Studies.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Afsendt
Trans-franchise Stardom: The Cosmopolitan Coolness of Mads Mikkelsen – from Hollywood villains and European awards to celebrity memes
Haastrup, Helle Kannik, 2024, (Afsendt) Stars and Franchises. Edinburgh University PressPublikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
- 2023
- Udgivet
Female Stars of German Cinema in an Entangled Danish Film Culture: Asta Nielsen, Pola Negri and Brigitte Helm
Haastrup, Helle Kannik, 2023, Danish and German Silent Cinema: Towards a Common Film Culture. Sørensen, L-M. & Tybjerg, C. (red.). Edinburgh: Edinburgh University Press, s. 130-157Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
- Under udarbejdelse
Gothic Heroines and Forensic Fandom on TikTok: Analysing coming of age narratives in Wednesday and Stranger Things and their online ‘cultural forum’
Haastrup, Helle Kannik, 2023, (Under udarbejdelse).Publikation: Konferencebidrag › Paper › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Having fun saving the climate: The climate influencer, emotional labour, and storytelling as counter-narrative on TikTok
Haastrup, Helle Kannik, 2023, I: Persona Studies. 9, 1, s. 36-51Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Introduction: Cross-dressing and queer representations on Nordic screens
Haastrup, Helle Kannik, 2023, I: Journal of Scandinavian Cinema. 13, 2, s. 155-157Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- 2022
- Udgivet
Klima-berømtheder på sociale medier kan skabe engagement frem for klimaangst
Haastrup, Helle Kannik, 25 sep. 2022, Videnskab.dk, ForskerZonen.Publikation: Andet › Udgivelser på nettet - Net-publikation › Formidling
- Udgivet
To be a female Hamlet: Asta Nielsen’s star image, cross-dressing films, and critical reception
Haastrup, Helle Kannik, 3 feb. 2022, I: Kosmorama. 281Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
At analysere celebritykultur på Instagram: Selvpræsentation og opmærksomhedsøkonomi
Haastrup, Helle Kannik, 2022, I: Dansk Noter. 1, 2022, s. 18-21Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Personalising climate change on Instagram: Self-presentation, authenticity and emotion
Haastrup, Helle Kannik, 2022, I: MedieKultur. 38, 72, s. 65-85Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
ID: 119730962
Flest downloads
-
410
downloads
Storytelling Intertextuality: From Django Unchained to The Matrix
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet -
268
downloads
Fra underdog til happy end: Føljetonfortælling og karakterudvikling i SKAM
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet -
202
downloads
Hermione’s feminist book club: celebrity activism and cultural critique
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet