Identitetskonstruktion hos unge poly-linguale sprogere

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Standard

Identitetskonstruktion hos unge poly-linguale sprogere. / Stæhr, Andreas.

Sprogbrug og sociale relationer blandt unge. ed. / Rosalia Fenger; J. Normann Jørgensen. København : Det Humanistiske Fakultet, Københavns Universitet, 2010. p. 140-171 (Københavnerstudier i Tosprogethed, Vol. 56).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Harvard

Stæhr, A 2010, Identitetskonstruktion hos unge poly-linguale sprogere. in R Fenger & JN Jørgensen (eds), Sprogbrug og sociale relationer blandt unge. Det Humanistiske Fakultet, Københavns Universitet, København, Københavnerstudier i Tosprogethed, vol. 56, pp. 140-171.

APA

Stæhr, A. (2010). Identitetskonstruktion hos unge poly-linguale sprogere. In R. Fenger, & J. N. Jørgensen (Eds.), Sprogbrug og sociale relationer blandt unge (pp. 140-171). Det Humanistiske Fakultet, Københavns Universitet. Københavnerstudier i Tosprogethed Vol. 56

Vancouver

Stæhr A. Identitetskonstruktion hos unge poly-linguale sprogere. In Fenger R, Jørgensen JN, editors, Sprogbrug og sociale relationer blandt unge. København: Det Humanistiske Fakultet, Københavns Universitet. 2010. p. 140-171. (Københavnerstudier i Tosprogethed, Vol. 56).

Author

Stæhr, Andreas. / Identitetskonstruktion hos unge poly-linguale sprogere. Sprogbrug og sociale relationer blandt unge. editor / Rosalia Fenger ; J. Normann Jørgensen. København : Det Humanistiske Fakultet, Københavns Universitet, 2010. pp. 140-171 (Københavnerstudier i Tosprogethed, Vol. 56).

Bibtex

@inbook{7ce79975228e4038af9bab37648dcba0,
title = "Identitetskonstruktion hos unge poly-linguale sprogere",
abstract = "I denne artikel belyser jeg, hvordan henholdsvis fler- og mindretals unge konstruerer, tilskriver og forhandler identiteter i interaktionen med hinanden. Karakteristisk, for de unge jeg fokuserer p{\aa}, er, at de i deres identitetsarbejde ikke kun positionerer sig i lokalt i forhold til hinanden, men ogs{\aa} positionerer sig i forhold til andre akt{\o}rer eller grupper i samfundet. Eksempelvis viser jeg, hvordan de unges viden om stereotype forestillinger om minoritetsgrupper i det danske samfund kommer til at spille en afg{\o}rende rolle for deres identitetsarbejde. Ligeledes viser jeg, hvordan popul{\ae}rmusik og gangsterrap bliver anvendt som ressourcer i de unges selvfremstillinger. ",
author = "Andreas St{\ae}hr",
year = "2010",
language = "Dansk",
isbn = "9788791621369",
series = "K{\o}benhavnerstudier i Tosprogethed",
publisher = "Det Humanistiske Fakultet, K{\o}benhavns Universitet",
pages = "140--171",
editor = "Rosalia Fenger and J{\o}rgensen, {J. Normann}",
booktitle = "Sprogbrug og sociale relationer blandt unge",
address = "Danmark",

}

RIS

TY - CHAP

T1 - Identitetskonstruktion hos unge poly-linguale sprogere

AU - Stæhr, Andreas

PY - 2010

Y1 - 2010

N2 - I denne artikel belyser jeg, hvordan henholdsvis fler- og mindretals unge konstruerer, tilskriver og forhandler identiteter i interaktionen med hinanden. Karakteristisk, for de unge jeg fokuserer på, er, at de i deres identitetsarbejde ikke kun positionerer sig i lokalt i forhold til hinanden, men også positionerer sig i forhold til andre aktører eller grupper i samfundet. Eksempelvis viser jeg, hvordan de unges viden om stereotype forestillinger om minoritetsgrupper i det danske samfund kommer til at spille en afgørende rolle for deres identitetsarbejde. Ligeledes viser jeg, hvordan populærmusik og gangsterrap bliver anvendt som ressourcer i de unges selvfremstillinger.

AB - I denne artikel belyser jeg, hvordan henholdsvis fler- og mindretals unge konstruerer, tilskriver og forhandler identiteter i interaktionen med hinanden. Karakteristisk, for de unge jeg fokuserer på, er, at de i deres identitetsarbejde ikke kun positionerer sig i lokalt i forhold til hinanden, men også positionerer sig i forhold til andre aktører eller grupper i samfundet. Eksempelvis viser jeg, hvordan de unges viden om stereotype forestillinger om minoritetsgrupper i det danske samfund kommer til at spille en afgørende rolle for deres identitetsarbejde. Ligeledes viser jeg, hvordan populærmusik og gangsterrap bliver anvendt som ressourcer i de unges selvfremstillinger.

M3 - Bidrag til bog/antologi

SN - 9788791621369

T3 - Københavnerstudier i Tosprogethed

SP - 140

EP - 171

BT - Sprogbrug og sociale relationer blandt unge

A2 - Fenger, Rosalia

A2 - Jørgensen, J. Normann

PB - Det Humanistiske Fakultet, Københavns Universitet

CY - København

ER -

ID: 34224027