Holger Juul
Lektor
Institut for Nordiske Studier og Sprogvidenskab
Emil Holms Kanal 2
2300 København S
- Udgivet
Word reading, letter knowledge and memory skills in Danish children (6-year-olds)
Malling, A. S. B., Juul, Holger, Gejl, A. K., Damsgaard, L., Wienecke, Jacob & Nielsen, A. V., 2022, I: Scandinavian Journal of Educational Research. 66, 7, s. 1237-1252 16 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
What you say matters - even for correlations between RAN, reading fluency, and comprehension
Poulsen, Mads & Juul, Holger, 19 jul. 2018.Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Unge ordblindes udbytte af et ordforslagsprogram
Juul, Holger, 2011, I: Læsepædagogen : tidsskrift for blandt andre dansklærere, klasselærere og specialpædagoger. 59, 1, s. 4-9 6 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning
- Udgivet
Unge ordblinde skriver løs med it
Juul, Holger & Clausen, J. K., 2009, Hellerup: Dansk Videnscenter for Ordblindhed. 47 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Forskning
- Udgivet
Unge med blindheds brug og oplevelse af elektroniske punktnotatapparater
Sandersen, J. H. E., Toft, Thomas, Due, Brian Lystgaard & Juul, Holger, 2022, København: CIRCD Publishing. 74 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Forskning
- Udgivet
Undervisning af elever i 3. og 4. klasse med lettere afkodnings- og stavevanskeligheder. Hvad kan anbefales?
Juul, Holger, Gellert, Anna Steenberg, Petersen, D. K. & Engmose, S. F., 2023, København: Center for Læseforskning, Københavns Universitet. 74 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Udtaledistinkthed og stavefærdighed hos danske børn.
Juul, Holger, 2012, I: Danske Talesprog. 12, s. 96-109Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Typer af stavefejl og typer af stavefærdighed
Juul, Holger, 2003, Danske talesprog, bind 4. Kbh.: Hans Reitzels Forlag, s. 59-74Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning
- Udgivet
Tsunami: en metafor breder sig i dagspressen
Juul, Holger, 2006, I: Mål og mæle. 29, 1, s. 20-22 3 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning
- Udgivet
Tidlig identifikation af elever i risiko for ordblindhed. Rapport om projektet ”Dysleksitiltag for skolebørn i Grønland”.
Lyberth, M. L., Meincke, K., Schmidt, S., Poulsen, Mads & Juul, Holger, 2020, Nuuk: Uddannnelsesstyrelsen/Naalakkersuisut. 56 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Forskning
ID: 13298
Flest downloads
-
4398
downloads
Identification of vowel length, word stress and compound words and phrases by postlingually-deafened cochlear implant listeners.
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet -
1334
downloads
Does ability to establish sound-symbol pairings mediate the RAN reading relationship?
Publikation: Konferencebidrag › Poster › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet -
344
downloads
The Danish Dyslexia Test: Validity of a wide-range, web-based test for dyslexia
Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning
Udgivet