En systematik for ideudviklingsformater
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Dokumenter
- En systematik for idéudviklingsformater
Andet version, 1,67 MB, PDF-dokument
Inden for medie- og kommunikationsforskningen har der været sporadisk fokus på de idéudviklingsprocesser, der ligger bag udviklingen af medie- og kommunikationsløsninger. Men præcis viden om, hvordan idéer på møder i kommunikationsafdelinger fremsættes og behandles i autentisk interaktion, mangler. Gennem en række eksempler udvikles i artiklen en sammenhængende systematik for, hvilke formater deltagere bruger, når de 1) fremsætter idéer, responderer 2a) positivt (affilierende) eller 2b) negativt (disaffilierende), og hvordan idéer 3a) accepteres eller 3b) kritikhåndteres. Artiklen bygger på data fra tre forskellige danske kommunikationsafdelinger, der har arbejdet med at udvikle nye kommunikationsprodukter. Artiklen præsenterer en række formater, der er blevet fremanalyseret med videoetnografi skog konversationsanalytisk metode. Artiklens formål er at give et overblik over de mest almindelige kommunikative formater under idéudviklingsmøder.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | MedieKultur: Journal of media and communication research |
Vol/bind | 32 |
Udgave nummer | 60 |
Sider (fra-til) | 165-195 |
ISSN | 1901-9726 |
Status | Udgivet - 2016 |
Links
- http://ojs.statsbiblioteket.dk/index.php/mediekultur/article/view/22188/20857
Forlagets udgivne version
Antal downloads er baseret på statistik fra Google Scholar og www.ku.dk
Ingen data tilgængelig
ID: 162746549