Carsten Elbro

Carsten Elbro

Professor


  1. 2018
  2. Udgivet

    Knowledge-based inference making for reading comprehension: What to teach and what not. / Elbro, Carsten.

    I: Bulletin of Educational Psychology, Bind 49, Nr. 4, 2018, s. 701-713.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  3. Udgivet

    Vocabulary depth and reading comprehension: Activation and association of one versus multiple lexical entries. / Elbro, Carsten; Asmussen, Vibeke Sønderberg.

    2018. Poster session præsenteret ved 25th Annual conference of the Society for the Scientific Study of Reading, Brighton, Storbritannien.

    Publikation: KonferencebidragPosterForskningfagfællebedømt

  4. Udgivet

    Forudsigelse af alvorlige afkodningsvanskeligheder i 2. klasse på basis af testresultater i 0. og 1. klasse. / Gellert, Anna Steenberg; Elbro, Carsten.

    I: Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift, Bind 55, Nr. 3, 2018, s. 90-103.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  5. Udgivet

    Ordblindhed. / Gellert, Anna Steenberg; Poulsen, Mads; Elbro, Carsten.

    I: Samfundsøkonomen, Nr. 1, 2018, s. 22-24.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  6. Udgivet

    Predicting reading disabilities using dynamic assessment of decoding before and after the onset of reading instruction : A longitudinal study from kindergarten through Grade 2. / Gellert, Anna Steenberg; Elbro, Carsten.

    I: Annals of Dyslexia, Bind 68, Nr. 2, 2018, s. 126-144.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  7. Udgivet

    The Emergence of Automaticity in Reading: Effects of Orthographic Depth and Word Decoding Ability on an adjusted Stroop measure. / Megherbi, Hakima; Elbro, Carsten; Oakhill, Jane V.; Segui, Juan; New, Boris.

    I: Journal of Experimental Child Psychology, Bind 166, 2018, s. 652-663.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  8. Udgivet

    The short- and long-term predictions of reading accuracy and speed from paired-associate learning. / Poulsen, Mads; Elbro, Carsten.

    I: Journal of Experimental Child Psychology, Bind 174, 2018, s. 77-89.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  9. 2017
  10. Udgivet

    Phonemic—Morphemic dissociation in university students with dyslexia: an index of reading compensation? / Cavalli, Eddy; Duncan, Lynne G.; Elbro, Carsten; El Ahmadi, Abdessadek; Colé, Pascale.

    I: Annals of Dyslexia, Bind 67, Nr. 1, 2017, s. 63-84.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  11. Udgivet

    From words to text: inference making mediates the role of vocabulary in children’s reading comprehension. / Daugaard, Hanne Trebbien; Cain, Kate; Elbro, Carsten.

    I: Reading and Writing, Bind 30, 2017, s. 1773-1788.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  12. Udgivet

    Aspects of anaphor resolution as markers of reading comprehension: the role of antecedent variability. / Elbro, Carsten; Oakhill, Jane; Megherbi, Hakima; Seigneuric, Alix.

    I: Reading and Writing, Bind 30, Nr. 4, 2017, s. 813-827.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

Forrige 1 2 3 4 5 6 7 8 ...21 Næste

ID: 11640