Carsten Elbro

Carsten Elbro

Professor


  1. 2019
  2. Afsendt

    Morphological intervention for students with poor vocabulary knowledge : Short- and long-term transfer effects. / Gellert, Anna Steenberg; Arnbak, Elisabeth; Wischmann, Signe; Elbro, Carsten.

    I: Reading Research Quarterly, 2019.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  3. Udgivet

    Test, og hvad enhver læseunderviser bør vide om dem. / Poulsen, Mads; Elbro, Carsten.

    I: Viden om Laesning, Bind 25, 2019, s. 94.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

  4. 2018
  5. Udgivet

    Forudsigelse af alvorlige afkodningsvanskeligheder i 2. klasse på basis af testresultater i 0. og 1. klasse. / Gellert, Anna Steenberg; Elbro, Carsten.

    I: Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift, Bind 55, Nr. 3, 2018, s. 90-103.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  6. Udgivet

    Knowledge-based inference making for reading comprehension: What to teach and what not. / Elbro, Carsten.

    I: Bulletin of Educational Psychology, Bind 49, Nr. 4, 2018, s. 701-713.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  7. Udgivet

    Ordblindhed. / Gellert, Anna Steenberg; Poulsen, Mads; Elbro, Carsten.

    I: Samfundsøkonomen, Nr. 1, 2018, s. 22-24.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  8. Udgivet

    Predicting reading disabilities using dynamic assessment of decoding before and after the onset of reading instruction : A longitudinal study from kindergarten through Grade 2. / Gellert, Anna Steenberg; Elbro, Carsten.

    I: Annals of Dyslexia, Bind 68, Nr. 2, 2018, s. 126-144.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  9. Udgivet

    The Emergence of Automaticity in Reading: Effects of Orthographic Depth and Word Decoding Ability on an adjusted Stroop measure. / Megherbi, Hakima; Elbro, Carsten; Oakhill, Jane V.; Segui, Juan; New, Boris.

    I: Journal of Experimental Child Psychology, Bind 166, 2018, s. 652-663.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  10. Udgivet

    The short- and long-term predictions of reading accuracy and speed from paired-associate learning. / Poulsen, Mads; Elbro, Carsten.

    I: Journal of Experimental Child Psychology, Bind 174, 2018, s. 77-89.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  11. Udgivet

    Vocabulary depth and reading comprehension: Activation and association of one versus multiple lexical entries. / Elbro, Carsten; Asmussen, Vibeke Sønderberg.

    2018. Poster session præsenteret ved 25th Annual conference of the Society for the Scientific Study of Reading, Brighton, Storbritannien.

    Publikation: KonferencebidragPosterForskningfagfællebedømt

  12. 2017
  13. Udgivet

    Early Identification of Reading Difficulties : A Screening Strategy that Adjusts the Sensitivity to the Level of Prediction Accuracy. / Poulsen, Mads; Nielsen, Anne-Mette Veber; Juul, Holger; Elbro, Carsten.

    I: Dyslexia, Bind 23, Nr. 3, 08.2017, s. 251-267.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

Forrige 1 2 3 4 5 6 7 8 ...21 Næste

ID: 11640