Elisabeth Engberg-Pedersen
Professor
Institut for Nordiske Studier og Sprogvidenskab
2300 København S, Bygning: 22.5.64
Danmark
- 2019
- Udgivet
Inference from academic texts in children with autism. / Engberg-Pedersen, Elisabeth.
I: Pragmatics & Cognition, 2019.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Semantik. / Engberg-Pedersen, Elisabeth; Boye, Kasper; Harder, Peter.
Samfundslitteratur, 2019. 303 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Undervisning
- 2018
- Udgivet
Svar til spørger: jeg lykkedes med at vs. det lykkedes mig at. / Engberg-Pedersen, Elisabeth.
I: Maal & Maele, Bind 39, Nr. 2, 10.2018, s. 6-8.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Formidling
- Accepteret/In press
The referential and predicational functions of signs with markers of natural gender in Japanese Sign Language. / Engberg-Pedersen, Elisabeth; Ikeda, Masumi.
Minpaku Sign Language Studies 2. Osaka, Japan : Minpaku, 2018.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Tænker døve i ord? Og hvordan tænker hørende? / Engberg-Pedersen, Elisabeth.
Videnskab.dk, Lyngby. 2018, Bidrag til artikel om sprog og tænkning.Publikation: Andet › Andet bidrag › Formidling
- Accepteret/In press
Sprogforståelse efter 20 år i Danmark: tolkning af anaforer i ledsætninger. / Prohic, Donna Eleanor; Engberg-Pedersen, Elisabeth.
I: NyS, 2018.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- 2017
- Udgivet
Mental states and activities in Danish narratives: children with autism and children with language impairment. / Engberg-Pedersen, Elisabeth; Christensen, Rikke Vang.
I: Journal of Child Language, Bind 44, 2017, s. 1192-1217.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- 2016
- Udgivet
Substance and structure in linguistics : Workshop at the University of Copenhagen, February 27–28, 2015. / Boye, Kasper; Engberg-Pedersen, Elisabeth.
I: Acta Linguistica Hafniensia: International Journal of Linguistics , Bind 48, Nr. 1, 2016, s. 5-6.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Hvor godt forstår børn med autisme det, de læser? / Engberg-Pedersen, Elisabeth.
I: Autismebladet, Bind 2016, Nr. 2, 03.2016, s. 18-21.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Formidling
- Udgivet
Kronik: Er dansk tegnsprog et truet sprog? / Engberg-Pedersen, Elisabeth.
Sprogforum: Genrepædagogik. red. / Karen Lund; Susanne Perez; Susanne Karen Jacobsen; Sanne Larsen; Anna-Vera Meidell. Bind 63 Aarhus : Aarhus Universitetsforalg, 2016. s. 8-11.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Formidling
ID: 5179
Flest downloads
-
1134
downloads
Perspective in signed discourse: the privileged status of the signer’s locus and gaze
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet -
527
downloads
Context predicts Word Order Processing in Broca’s Region
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet -
45
downloads
Tilegnelse af fortællerperspektiv og referentperspektiv i dansk tegnsprog: introduktion af en ny referent
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet