Elisabeth Engberg-Pedersen

Elisabeth Engberg-Pedersen

Professor


  1. 2020
  2. Udgivet

    Kognitionsverber og kontrasten mellem indikativ- og infinitivkomplement

    Boye, Kasper, Andersen, Anders & Engberg-Pedersen, Elisabeth, 2020, I : Ny forskning i grammatik. 27, s. 4-21

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  3. Accepteret/In press

    Markers of epistemic modality and their origins: Evidence from two unrelated sign languages

    Engberg-Pedersen, Elisabeth, 2020, (Accepteret/In press) I : Studies in Language.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  4. 2019
  5. Udgivet

    Tegnsprog som sprog

    Engberg-Pedersen, Elisabeth, apr. 2019, I : Doevebladet. 1, s. 8-10 3 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

  6. Udgivet

    Semantik

    Engberg-Pedersen, Elisabeth, Boye, Kasper & Harder, Peter, 1 jan. 2019, Frederiksberg: Samfundslitteratur. 303 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisning

  7. Udgivet

    Sproghandling: Hvornår er noget en undskyldning?

    Engberg-Pedersen, Elisabeth, 2019, Verden ifølge humaniora: 40 banebrydende begreber der former vores virkelighed. Bille, M., Engberg-Pedersen, A. & Gram-Skjoldager, K. (red.). Aarhus: Aarhus Universitetsforlag, s. 142-149 8 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiFormidling

  8. Udgivet

    The referential and predicational functions of signs with markers of natural gender in Japanese Sign Language

    Engberg-Pedersen, Elisabeth & Ikeda, M., 2019, I : Senri Ethnological Studies. 101, s. 5-28 23 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  9. 2018
  10. Udgivet

    Sprogforståelse efter 20 år i Danmark: tolkning af anaforer i ledsætninger

    Prohic, D. E. & Engberg-Pedersen, Elisabeth, 20 nov. 2018, I : NyS. 55, s. 70-95 26 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  11. Udgivet

    Svar til spørger: jeg lykkedes med at vs. det lykkedes mig at

    Engberg-Pedersen, Elisabeth, okt. 2018, I : Maal & Maele. 39, 2, s. 6-8 3 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

  12. Udgivet

    Inference from academic texts in children with autism

    Engberg-Pedersen, Elisabeth, 2018, I : Pragmatics & Cognition. 25, 2, s. 363-383 21 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  13. Udgivet

    Tænker døve i ord? Og hvordan tænker hørende?

    Engberg-Pedersen, Elisabeth, 2018, Videnskab.dk, Lyngby.

    Publikation: AndetAndet bidragFormidling

Forrige 1 2 3 4 5 6 7 8 ...10 Næste

ID: 5179