Elisabeth Engberg-Pedersen
Professor
Institut for Nordiske Studier og Sprogvidenskab
Emil Holms Kanal 2, 2300 København S, Bygning: 22.5.64
Danmark
- 2020
- Udgivet
Kognitionsverber og kontrasten mellem indikativ- og infinitivkomplement
Boye, Kasper, Andersen, Anders & Engberg-Pedersen, Elisabeth, 2020, I : Ny forskning i grammatik. 27, s. 4-21 17 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Accepteret/In press
Markers of epistemic modality and their origins: Evidence from two unrelated sign languages
Engberg-Pedersen, Elisabeth, 2020, (Accepteret/In press) I : Studies in Language.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- 2019
- Udgivet
Tegnsprog som sprog
Engberg-Pedersen, Elisabeth, apr. 2019, I : Doevebladet. 1, s. 8-10 3 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Formidling
- Udgivet
Semantik
Engberg-Pedersen, Elisabeth, Boye, Kasper & Harder, Peter, 1 jan. 2019, Frederiksberg: Samfundslitteratur. 303 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Undervisning
- Udgivet
Sproghandling: Hvornår er noget en undskyldning?
Engberg-Pedersen, Elisabeth, 2019, Verden ifølge humaniora: 40 banebrydende begreber der former vores virkelighed. Bille, M., Engberg-Pedersen, A. & Gram-Skjoldager, K. (red.). Aarhus: Aarhus Universitetsforlag, s. 142-149 8 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi
- Udgivet
The referential and predicational functions of signs with markers of natural gender in Japanese Sign Language
Engberg-Pedersen, Elisabeth & Ikeda, M., 2019, I : Senri Ethnological Studies. 101, s. 5-28 23 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- 2018
- Udgivet
Sprogforståelse efter 20 år i Danmark: tolkning af anaforer i ledsætninger
Prohic, D. E. & Engberg-Pedersen, Elisabeth, 20 nov. 2018, I : NyS. 55, s. 70-95 26 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Svar til spørger: jeg lykkedes med at vs. det lykkedes mig at
Engberg-Pedersen, Elisabeth, okt. 2018, I : Maal & Maele. 39, 2, s. 6-8 3 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Formidling
- Udgivet
Inference from academic texts in children with autism
Engberg-Pedersen, Elisabeth, 2018, I : Pragmatics & Cognition. 25, 2, s. 363-383 21 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Tænker døve i ord? Og hvordan tænker hørende?
Engberg-Pedersen, Elisabeth, 2018, Videnskab.dk, Lyngby.Publikation: Andet › Andet bidrag › Formidling
ID: 5179
Flest downloads
-
1493
downloads
Perspective in signed discourse: the privileged status of the signer’s locus and gaze
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet -
680
downloads
Context predicts Word Order Processing in Broca’s Region
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet -
135
downloads
Tilegnelse af fortællerperspektiv og referentperspektiv i dansk tegnsprog: introduktion af en ny referent
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet