Holger Juul
Lektor
Institut for Nordiske Studier og Sprogvidenskab
Emil Holms Kanal 2
2300 København S
- 2023
- Udgivet
Skrift og udtale stikker af fra hinanden
Heegård, Jan & Juul, Holger, 17 mar. 2023, I: Folkeskolen. 2023, 5Publikation: Bidrag til tidsskrift › Kommentar/debat
- Udgivet
How RAN Stimulus Type and Repetition Affect RAN’s Relation with Decoding Efficiency and Reading Comprehension
Poulsen, Mads, Protopapas, A. & Juul, Holger, 2023, I: Reading and Writing.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › fagfællebedømt
- 2022
- Udgivet
Combining morphological and contextual strategy instruction to enhance word learning
Nielsen, A. V., Daugaard, H. T., Scavenius, C. & Juul, Holger, 2022, I: International Journal of Educational Research. 112, 18 s., 101920.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › fagfællebedømt
- Udgivet
Lodrette ord
Juul, Holger, 2022, I: Maal & Maele. 43, 3, s. 17-23Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel
- Udgivet
On-line activation of L1 Danish orthography enhances spoken word recognition of Swedish
Schüppert, A., Ziegler, J. C., Juul, Holger & Gooskens, C., 2022, I: Nordic Journal of Linguistics. 45, s. 80-98Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › fagfællebedømt
- Udgivet
Opdatering af normer for online læseprøver baseret på deres anvendelse i praksis
Nørkær, E., Juul, Holger & Ziska, N. R., 2022, I: Laesepaedagogen. 70, 2, s. 9-15Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel
- Udgivet
The long and the short of vowel length perception in Danish
Morris, David Jackson & Juul, Holger, 2022, I: The Journal of the Acoustical Society of America. 152, 5, s. 2953-2961Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › fagfællebedømt
- Udgivet
Udtaleudviklinger, der gør det sværere at stave
Juul, Holger & Heegård, Jan, 2022, I: Laesepaedagogen. 70, 6, s. 4-9Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel
- Udgivet
Unge med blindheds brug og oplevelse af elektroniske punktnotatapparater
Sandersen, J. H. E., Toft, Thomas, Due, Brian Lystgaard & Juul, Holger, 2022, Centre for Interaction Research and Communication Design. 74 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport
- Udgivet
Word reading, letter knowledge and memory skills in Danish children (6-year-olds)
Malling, A. S. B., Juul, Holger, Gejl, A. K., Damsgaard, L., Wienecke, Jacob & Nielsen, A. V., 2022, I: Scandinavian Journal of Educational Research. 66, 7, s. 1237-1252 16 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › fagfællebedømt
ID: 13298
Flest downloads
-
4299
downloads
Identification of vowel length, word stress and compound words and phrases by postlingually-deafened cochlear implant listeners.
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › fagfællebedømt
Udgivet -
1302
downloads
Does ability to establish sound-symbol pairings mediate the RAN reading relationship?
Publikation: Konferencebidrag › Poster › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet -
255
downloads
The Danish Dyslexia Test: Validity of a wide-range, web-based test for dyslexia
Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning
Udgivet