Rikke Vang Christensen
Lektor
Institut for Nordiske Studier og Sprogvidenskab
Emil Holms Kanal 2
2300 København S
- 2024
- Udgivet
What’s format got to do with it? A comparison of three syntactic comprehension measures
Nielsen, Jessie Leigh, Christensen, Rikke Vang & Poulsen, Mads, 2024, I: Journal of Research in Reading. 47, 1, s. 1-19Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- 2023
- Udgivet
Developmental language disorder – a comprehensive study of more than 46,000 individuals
Nudel, R., Christensen, Rikke Vang, Kalnak, N., Schwinn, M., Banasik, Karina, Dinh, K. M., Erikstrup, C., Pedersen, Ole Birger Vesterager, Burgdorf, Kristoffer Sølvsten, Ullum, H., Ostrowski, Sisse Rye, Hansen, Thomas Folkmann, Werge, Thomas & DBDS Genomic Consortium, D. G. C., 2023, I: Psychiatry Research. 323, 9 s., 115171.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- 2022
- Udgivet
Remembering sentences is not all about memory: Convergent and discriminant validity of syntactic knowledge and its relationship with reading comprehension
Poulsen, Mads, Nielsen, Jessie Leigh & Christensen, Rikke Vang, 2022, I: Journal of Child Language. 49, 2, s. 349-356Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- 2019
- Udgivet
Sentence Repetition: A Clinical Marker of Danish Developmental Language Disorder
Christensen, Rikke Vang, 19 dec. 2019, I: Journal of Speech, Language, and Hearing Research. 62, 12, s. 4450-4463Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Grammatical characteristics of narratives told by Danish children with developmental language disorder
Christensen, Rikke Vang, jun. 2019, I: RASK – International journal of language and communication. 49, Spring 2019, s. 129-147 19 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- 2017
- Udgivet
Mental states and activities in Danish narratives: children with autism and children with language impairment
Engberg-Pedersen, Elisabeth & Christensen, Rikke Vang, 2017, I: Journal of Child Language. 44, s. 1192-1217 26 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- 2015
- Udgivet
Ældre børn med sprogindlæringsvanskeligheder
Christensen, Rikke Vang, maj 2015, I: Logos : Audiologopædisk tidsskrift. 74, s. 3-4 2 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Leder › Forskning
- Udgivet
Noget om Anna og andre børn med sprogindlæringsvanskeligheder
Christensen, Rikke Vang, 2015, I: Maal & Maele. 37. årg., 1, s. 14-17 4 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- 2014
- Udgivet
Autisme og logopædisk intervention - Leder
Christensen, Rikke Vang, sep. 2014, I: Logos Audiologopædisk Tidsskrift. 72, s. 3-4 2 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Leder › Forskning
- 2012
- Udgivet
The Use and Productivity of Past Tense Morphology in Specific Language Impairment: An Examination of Danish
Christensen, Rikke Vang & Hansson, K., dec. 2012, I: Journal of Speech, Language, and Hearing Research. 55, 6, s. 1679-1689 19 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
ID: 543577
Flest downloads
-
8734
downloads
Om fællestræk og variation: En undersøgelse af verbers præteritumbøjning hos danske børn med sprogforstyrrelser
Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Ph.d.-afhandling › Forskning
Udgivet