Megatrends 2020
Research output: Contribution to journal › Journal article › Communication
Standard
Megatrends 2020. / Due, Brian Lystgaard; Munk, Timme Bisgaard.
In: KommunikationsForum, 18.12.2019.Research output: Contribution to journal › Journal article › Communication
Harvard
APA
Vancouver
Author
Bibtex
}
RIS
TY - JOUR
T1 - Megatrends 2020
AU - Due, Brian Lystgaard
AU - Munk, Timme Bisgaard
PY - 2019/12/18
Y1 - 2019/12/18
N2 - Hvad bringer fremtiden? Vi kommer her med vores forudsigelser for kommunikation, branding, teknologi, samfund og derimellem. Sandheden får trange vilkår i 2020, efterhånden som vi bevæger os dybt ind i en post-truth-æra med tunge dystopier. Men der kommer modstand gennem design. Vi ser også stigende klasseforskelle og identitetskampe, der får betydning for kommunikation. I mellemtiden afblæser vi purpose. Pas på med det. I 2020 kommer der selvfølgelig også en masse ny teknologi. Syntetiske liv bliver fx udbredt, og konversationelle interfaces vil der blive investeret vildt i. Dette betyder også noget for selve kommunikationsarbejdet, der bliver udfordret af commtech. Og så vil 2020 stå i den cirkulære økonomis tegn. Vi har gennemtrawlet nettet på kryds og tværs og kigget dybt i krystalkuglen. Her er de megatrends, vi er mest sikre på.
AB - Hvad bringer fremtiden? Vi kommer her med vores forudsigelser for kommunikation, branding, teknologi, samfund og derimellem. Sandheden får trange vilkår i 2020, efterhånden som vi bevæger os dybt ind i en post-truth-æra med tunge dystopier. Men der kommer modstand gennem design. Vi ser også stigende klasseforskelle og identitetskampe, der får betydning for kommunikation. I mellemtiden afblæser vi purpose. Pas på med det. I 2020 kommer der selvfølgelig også en masse ny teknologi. Syntetiske liv bliver fx udbredt, og konversationelle interfaces vil der blive investeret vildt i. Dette betyder også noget for selve kommunikationsarbejdet, der bliver udfordret af commtech. Og så vil 2020 stå i den cirkulære økonomis tegn. Vi har gennemtrawlet nettet på kryds og tværs og kigget dybt i krystalkuglen. Her er de megatrends, vi er mest sikre på.
M3 - Tidsskriftartikel
JO - KommunikationsForum
JF - KommunikationsForum
SN - 1901-3035
ER -
ID: 236077655