Børnestavning. Hvad siger forskningen?

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelfagfællebedømt

  • Stine Fuglsang Engmose
I denne artikel undersøger forfatteren fænomenet børnestavning. Hvad er børnestavning? Og hvordan har forskningen i fænomenet udviklet sig fra 70’erne til i dag? Artiklen fungerer som introduktion til og status på forskningen i børnestavning, men dens særlige interesse er børnestavnings undervisningspotentiale. Hvad er det i undervisning med børnestavning, der virker? Hvis der er noget, der virker? Hvilke ubesvarede og besvarede spørgsmål er der i forhold til undervisning med børnestavning? Artiklen indledes med en refleksion over vores brug af ordet børnestavning i en dansk kontekst.
OriginalsprogDansk
Artikelnummer4
TidsskriftPsyke & Logos
Vol/bind2
Sider (fra-til)45-64
ISSN0107-1211
StatusUdgivet - nov. 2018

    Forskningsområder

  • Det Humanistiske Fakultet - stavning, børnestavning, udvikling af stavning, forskning om børnestavning, mål for kvaliteten af børnestavning, undervisning med børnestavning

ID: 216160520