Det registrerede og det væsentlige: Om anerkendelse som praksisform

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

Standard

Det registrerede og det væsentlige : Om anerkendelse som praksisform. / Øland, Trine.

Klassisk og moderne pædagogisk teori. red. / Peter Østergaard Andersen; Tomas Ellegaard. 2. udg. København : Hans Reitzels Forlag, 2012. s. 421-437.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

Harvard

Øland, T 2012, Det registrerede og det væsentlige: Om anerkendelse som praksisform. i P Østergaard Andersen & T Ellegaard (red), Klassisk og moderne pædagogisk teori. 2. udg, Hans Reitzels Forlag, København, s. 421-437.

APA

Øland, T. (2012). Det registrerede og det væsentlige: Om anerkendelse som praksisform. I P. Østergaard Andersen, & T. Ellegaard (red.), Klassisk og moderne pædagogisk teori (2. udg., s. 421-437). Hans Reitzels Forlag.

Vancouver

Øland T. Det registrerede og det væsentlige: Om anerkendelse som praksisform. I Østergaard Andersen P, Ellegaard T, red., Klassisk og moderne pædagogisk teori. 2. udg. København: Hans Reitzels Forlag. 2012. s. 421-437

Author

Øland, Trine. / Det registrerede og det væsentlige : Om anerkendelse som praksisform. Klassisk og moderne pædagogisk teori. red. / Peter Østergaard Andersen ; Tomas Ellegaard. 2. udg. København : Hans Reitzels Forlag, 2012. s. 421-437

Bibtex

@inbook{7a5533fe073d43a184739c8866ef3f63,
title = "Det registrerede og det v{\ae}sentlige: Om anerkendelse som praksisform",
abstract = "I bidraget beskrives forskellige former for registrering der knytter sig til p{\ae}dagogisk praksis. Registrering forst{\aa}s som social og kulturel kategoriseringspraksis, der anerkendes hvad der betragtes som legitim/illegitim adf{\ae}rd i relation til forskellige historiske og samfundsm{\ae}ssige forhold. Bidraget freml{\ae}gger eksempler p{\aa} kategoriseringspraksis og anerkendelsesformer i tre forskellige p{\ae}dagogiske kontekster: i projekt- og gruppearbejde, i anerkendende p{\ae}dagogik og i staters konkurrence om h{\o}j standard i skolen",
keywords = "Det Humanistiske Fakultet, symbolsk vold, praktik, legitimitet, anerkendelse, kategorisering, p{\ae}dagogisk praksis",
author = "Trine {\O}land",
year = "2012",
month = aug,
day = "31",
language = "Dansk",
isbn = "9788741255804",
pages = "421--437",
editor = "{{\O}stergaard Andersen}, Peter and Tomas Ellegaard",
booktitle = "Klassisk og moderne p{\ae}dagogisk teori",
publisher = "Hans Reitzels Forlag",
edition = "2.",

}

RIS

TY - CHAP

T1 - Det registrerede og det væsentlige

T2 - Om anerkendelse som praksisform

AU - Øland, Trine

PY - 2012/8/31

Y1 - 2012/8/31

N2 - I bidraget beskrives forskellige former for registrering der knytter sig til pædagogisk praksis. Registrering forstås som social og kulturel kategoriseringspraksis, der anerkendes hvad der betragtes som legitim/illegitim adfærd i relation til forskellige historiske og samfundsmæssige forhold. Bidraget fremlægger eksempler på kategoriseringspraksis og anerkendelsesformer i tre forskellige pædagogiske kontekster: i projekt- og gruppearbejde, i anerkendende pædagogik og i staters konkurrence om høj standard i skolen

AB - I bidraget beskrives forskellige former for registrering der knytter sig til pædagogisk praksis. Registrering forstås som social og kulturel kategoriseringspraksis, der anerkendes hvad der betragtes som legitim/illegitim adfærd i relation til forskellige historiske og samfundsmæssige forhold. Bidraget fremlægger eksempler på kategoriseringspraksis og anerkendelsesformer i tre forskellige pædagogiske kontekster: i projekt- og gruppearbejde, i anerkendende pædagogik og i staters konkurrence om høj standard i skolen

KW - Det Humanistiske Fakultet

KW - symbolsk vold

KW - praktik

KW - legitimitet

KW - anerkendelse

KW - kategorisering

KW - pædagogisk praksis

M3 - Bidrag til bog/antologi

SN - 9788741255804

SP - 421

EP - 437

BT - Klassisk og moderne pædagogisk teori

A2 - Østergaard Andersen, Peter

A2 - Ellegaard, Tomas

PB - Hans Reitzels Forlag

CY - København

ER -

ID: 40569401