(It)-støttet børnestavning: Studier af børnestavnings rolle i den tidlige skriftsproglige udvikling
Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Ph.d.-afhandling › Forskning
Dokumenter
- Ph.d. afhandling 2019 Engmose
Forlagets udgivne version, 5,36 MB, PDF-dokument
Afhandlingen undersøger gennem to studier børnestavnings rolle i danske børns tidlige skriftsproglige udvikling. Det ene studie undersøger effekten på børnehaveklassebørns læse- og stavekompetencer af at børnestave med forskellige typer af støtte, herunder IT-støtte. Det andet studie undersøger, om børnestavning og læsning i børnehaveklassen er selvstændige prædiktorer for læse- og stavekompetence i 1. klasse.
Originalsprog | Dansk |
---|
Forlag | Det Humanistiske Fakultet, Københavns Universitet |
---|---|
Antal sider | 245 |
Status | Udgivet - nov. 2019 |
Note vedr. afhandling
Ph.d. afhandling forsvaret 1. november 2019
Antal downloads er baseret på statistik fra Google Scholar og www.ku.dk
Ingen data tilgængelig
ID: 229375638