(It)-støttet børnestavning: Studier af børnestavnings rolle i den tidlige skriftsproglige udvikling

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportPh.d.-afhandlingForskning

Dokumenter

  • Stine Fuglsang Engmose
Afhandlingen undersøger gennem to studier børnestavnings rolle i danske børns tidlige skriftsproglige udvikling. Det ene studie undersøger effekten på børnehaveklassebørns læse- og stavekompetencer af at børnestave med forskellige typer af støtte, herunder IT-støtte. Det andet studie undersøger, om børnestavning og læsning i børnehaveklassen er selvstændige prædiktorer for læse- og stavekompetence i 1. klasse.
OriginalsprogDansk
ForlagDet Humanistiske Fakultet, Københavns Universitet
Antal sider245
StatusUdgivet - nov. 2019

Note vedr. afhandling

Ph.d. afhandling forsvaret 1. november 2019

Antal downloads er baseret på statistik fra Google Scholar og www.ku.dk


Ingen data tilgængelig

ID: 229375638