Loyalitet i praksis: En etnologisk kulturanalyse af fænomenet den loyale forbruger

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportPh.d.-afhandlingForskning

Standard

Loyalitet i praksis : En etnologisk kulturanalyse af fænomenet den loyale forbruger. / Breddam, Mads Dupont.

Det Humanistiske Fakultet, Københavns Universitet, 2015. 251 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportPh.d.-afhandlingForskning

Harvard

Breddam, MD 2015, Loyalitet i praksis: En etnologisk kulturanalyse af fænomenet den loyale forbruger. Det Humanistiske Fakultet, Københavns Universitet.

APA

Breddam, M. D. (2015). Loyalitet i praksis: En etnologisk kulturanalyse af fænomenet den loyale forbruger. Det Humanistiske Fakultet, Københavns Universitet.

Vancouver

Breddam MD. Loyalitet i praksis: En etnologisk kulturanalyse af fænomenet den loyale forbruger. Det Humanistiske Fakultet, Københavns Universitet, 2015. 251 s.

Author

Breddam, Mads Dupont. / Loyalitet i praksis : En etnologisk kulturanalyse af fænomenet den loyale forbruger. Det Humanistiske Fakultet, Københavns Universitet, 2015. 251 s.

Bibtex

@phdthesis{29bfb5f6a2294fa78e45e7b814b7ab1d,
title = "Loyalitet i praksis: En etnologisk kulturanalyse af f{\ae}nomenet den loyale forbruger",
abstract = "Loyalitet i praksis – en etnologisk kulturanalyse af f{\ae}nomenet den loyale forbruger , er en kvalitativ kulturanalyse af, hvordan loyalitet skabes i forbindelse med den danske detailhandels - og andelsorganisation Coop og Coops loyalitetsprogram CoopPlus. Unders{\o}gelserne bygger p{\aa} et empirisk materiale , som hovedsageligt best{\aa}r af kvalitative interviews med en r{\ae}kke medlemmer og medejere af Coop samt med medarbejdere i Coops hovedkvarter i Albertslund . Afhandlingen er en praksiografisk unders{\o}gelse, der er inspireret af forskningsfeltet Science and Technology Studies (STS). Forfatteren unders{\o}ger , hvordan loyalitet g{\o}res i praksis, ved at indkredse det analytiske og multiple f{\ae}nomen den loyale forbruger . Tilgangen er, at loyalitet praktiseres, n{\aa} r medarbejdernes, medlemmernes og medejernes versioner af den loyale forbruger relateres til hinanden. Med andre ord fokuserer forfatteren p{\aa}, hvordan loyalitet praktiseres i forhold til, hvordan medarbejderne fors{\o}ger at skabe loyalitet, og hvordan medlemmerne og medejerne praktiserer loyalitet i relation til medarbejdernes aktive indsatser for at skabe loyalitet. Afhandlingen viser, hvordan det kr{\ae}ver et stort og stadigt arbejde at g{\o}re loyalitet i praksis, og den viser et empirisk og konkret felt eller virvar af mange forskellige og mere eller mindre overraskende elementer, som involveres i at g{\o}re loyalitet i praksis.",
keywords = "Det Humanistiske Fakultet, Kulturanalyse",
author = "Breddam, {Mads Dupont}",
year = "2015",
language = "Dansk",
publisher = "Det Humanistiske Fakultet, K{\o}benhavns Universitet",
address = "Danmark",

}

RIS

TY - BOOK

T1 - Loyalitet i praksis

T2 - En etnologisk kulturanalyse af fænomenet den loyale forbruger

AU - Breddam, Mads Dupont

PY - 2015

Y1 - 2015

N2 - Loyalitet i praksis – en etnologisk kulturanalyse af fænomenet den loyale forbruger , er en kvalitativ kulturanalyse af, hvordan loyalitet skabes i forbindelse med den danske detailhandels - og andelsorganisation Coop og Coops loyalitetsprogram CoopPlus. Undersøgelserne bygger på et empirisk materiale , som hovedsageligt består af kvalitative interviews med en række medlemmer og medejere af Coop samt med medarbejdere i Coops hovedkvarter i Albertslund . Afhandlingen er en praksiografisk undersøgelse, der er inspireret af forskningsfeltet Science and Technology Studies (STS). Forfatteren undersøger , hvordan loyalitet gøres i praksis, ved at indkredse det analytiske og multiple fænomen den loyale forbruger . Tilgangen er, at loyalitet praktiseres, nå r medarbejdernes, medlemmernes og medejernes versioner af den loyale forbruger relateres til hinanden. Med andre ord fokuserer forfatteren på, hvordan loyalitet praktiseres i forhold til, hvordan medarbejderne forsøger at skabe loyalitet, og hvordan medlemmerne og medejerne praktiserer loyalitet i relation til medarbejdernes aktive indsatser for at skabe loyalitet. Afhandlingen viser, hvordan det kræver et stort og stadigt arbejde at gøre loyalitet i praksis, og den viser et empirisk og konkret felt eller virvar af mange forskellige og mere eller mindre overraskende elementer, som involveres i at gøre loyalitet i praksis.

AB - Loyalitet i praksis – en etnologisk kulturanalyse af fænomenet den loyale forbruger , er en kvalitativ kulturanalyse af, hvordan loyalitet skabes i forbindelse med den danske detailhandels - og andelsorganisation Coop og Coops loyalitetsprogram CoopPlus. Undersøgelserne bygger på et empirisk materiale , som hovedsageligt består af kvalitative interviews med en række medlemmer og medejere af Coop samt med medarbejdere i Coops hovedkvarter i Albertslund . Afhandlingen er en praksiografisk undersøgelse, der er inspireret af forskningsfeltet Science and Technology Studies (STS). Forfatteren undersøger , hvordan loyalitet gøres i praksis, ved at indkredse det analytiske og multiple fænomen den loyale forbruger . Tilgangen er, at loyalitet praktiseres, nå r medarbejdernes, medlemmernes og medejernes versioner af den loyale forbruger relateres til hinanden. Med andre ord fokuserer forfatteren på, hvordan loyalitet praktiseres i forhold til, hvordan medarbejderne forsøger at skabe loyalitet, og hvordan medlemmerne og medejerne praktiserer loyalitet i relation til medarbejdernes aktive indsatser for at skabe loyalitet. Afhandlingen viser, hvordan det kræver et stort og stadigt arbejde at gøre loyalitet i praksis, og den viser et empirisk og konkret felt eller virvar af mange forskellige og mere eller mindre overraskende elementer, som involveres i at gøre loyalitet i praksis.

KW - Det Humanistiske Fakultet

KW - Kulturanalyse

M3 - Ph.d.-afhandling

BT - Loyalitet i praksis

PB - Det Humanistiske Fakultet, Københavns Universitet

ER -

ID: 150698011