Soulful Technologies: Everyday Aesthetics in New Media
Publikation: Andet › Udgivelser på nettet - Net-publikation › Forskning
Udgangspunkt er to tv- og netreklamer for mobiltelefoner (Nokia, Sony-Ericsson). Centralt i disse og lignende er, at teknologien er allerbedst, når den eliminere sig selv for derved at forhøje de menneskelige potentialer. Jeg vil gå analytisk-æstetisk til værks og i den analytiske fremstilling beskæftige mig med interaktion, affekt, taktile og kropslige interaktioner, tidens drømmebilleder - og derved vise forestillinger om krop og individ. Forestillingerne peger som ethvert drømmebillede både fremad og tilbage, ikke mindst det sidste gør sig gældende i disse post-humane visioner. I interaktionen bliver der anslået ikke blot mental relatering, men også fysisk inkorporering.
Bidragets oversatte titel | Den teknologiske sjæl: de Nye Medier i hverdagens æstetik og billeder |
---|---|
Originalsprog | Engelsk |
Publikationsdato | 2010 |
Status | Udgivet - 2010 |
ID: 32912329