Towards applied integrationism: integrating autism in teaching and coaching sessions

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  • Charlotte Marie Bisgaard Nielsen
Forsøg med Aspergerklasser fortsættes i Danmark. Artiklen giver bud på hvorfor Aspegere og lærere i konventionelle sammenhænge oplever kommunikationsproblemer i et integrationelt perspektiv og skitserer rammerne for en dybere behandling af emnet med inddragelser af perspektiver som Asperger-selvbiografier, indledende feltarbejde og analyseredskaber, diskursanalyse og operationalisering af det integrationelle begreb "contextualization".
OriginalsprogEngelsk
TidsskriftLanguage Sciences
Vol/bind33
Udgave nummer4
Sider (fra-til)593-602
Antal sider10
ISSN0388-0001
DOI
StatusUdgivet - 6 maj 2011

    Forskningsområder

  • Det Humanistiske Fakultet - integrationisme, integreret sprogforskning, autisme, Aspergers Syndrome, selvreflektion, sprogpsykologi, uddannelsesforskning, diskursanalyse, kognitive studier, forsøgsklasser, mentorordning, temple grandin, daniel tammet, petra björne, simon baron-cohen, uta frith, hans asperger, psykiatri, ronald d. laing, roy harris, festskrift, integrational linguistics, integrationism, diagnose, gymnasium, gymnasieforskning, specialundervisning, metodologi

ID: 33530977