En systematik for ideudviklingsformater

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Standard

En systematik for ideudviklingsformater. / Due, Brian Lystgaard.

In: MedieKultur: Journal of media and communication research, Vol. 32, No. 60, 2016, p. 165-195.

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Harvard

Due, BL 2016, 'En systematik for ideudviklingsformater', MedieKultur: Journal of media and communication research, vol. 32, no. 60, pp. 165-195. <http://ojs.statsbiblioteket.dk/index.php/mediekultur/article/view/22188/20857>

APA

Due, B. L. (2016). En systematik for ideudviklingsformater. MedieKultur: Journal of media and communication research, 32(60), 165-195. http://ojs.statsbiblioteket.dk/index.php/mediekultur/article/view/22188/20857

Vancouver

Due BL. En systematik for ideudviklingsformater. MedieKultur: Journal of media and communication research. 2016;32(60):165-195.

Author

Due, Brian Lystgaard. / En systematik for ideudviklingsformater. In: MedieKultur: Journal of media and communication research. 2016 ; Vol. 32, No. 60. pp. 165-195.

Bibtex

@article{f837b7d5bb7d4551a9e4387d48496e25,
title = "En systematik for ideudviklingsformater",
abstract = "Inden for medie- og kommunikationsforskningen har der v{\ae}ret sporadisk fokus p{\aa} de id{\'e}udviklingsprocesser, der ligger bag udviklingen af medie- og kommunikationsl{\o}sninger. Men pr{\ae}cis viden om, hvordan id{\'e}er p{\aa} m{\o}der i kommunikationsafdelinger frems{\ae}ttes og behandles i autentisk interaktion, mangler. Gennem en r{\ae}kke eksempler udvikles i artiklen en sammenh{\ae}ngende systematik for, hvilke formater deltagere bruger, n{\aa}r de 1) frems{\ae}tter id{\'e}er, responderer 2a) positivt (affilierende) eller 2b) negativt (disaffilierende), og hvordan id{\'e}er 3a) accepteres eller 3b) kritikh{\aa}ndteres. Artiklen bygger p{\aa} data fra tre forskellige danske kommunikationsafdelinger, der har arbejdet med at udvikle nye kommunikationsprodukter. Artiklen pr{\ae}senterer en r{\ae}kke formater, der er blevet fremanalyseret med videoetnografi skog konversationsanalytisk metode. Artiklens form{\aa}l er at give et overblik over de mest almindelige kommunikative formater under id{\'e}udviklingsm{\o}der. ",
author = "Due, {Brian Lystgaard}",
year = "2016",
language = "Dansk",
volume = "32",
pages = "165--195",
journal = "MedieKultur",
issn = "0900-9671",
publisher = "Statsbiblioteket",
number = "60",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - En systematik for ideudviklingsformater

AU - Due, Brian Lystgaard

PY - 2016

Y1 - 2016

N2 - Inden for medie- og kommunikationsforskningen har der været sporadisk fokus på de idéudviklingsprocesser, der ligger bag udviklingen af medie- og kommunikationsløsninger. Men præcis viden om, hvordan idéer på møder i kommunikationsafdelinger fremsættes og behandles i autentisk interaktion, mangler. Gennem en række eksempler udvikles i artiklen en sammenhængende systematik for, hvilke formater deltagere bruger, når de 1) fremsætter idéer, responderer 2a) positivt (affilierende) eller 2b) negativt (disaffilierende), og hvordan idéer 3a) accepteres eller 3b) kritikhåndteres. Artiklen bygger på data fra tre forskellige danske kommunikationsafdelinger, der har arbejdet med at udvikle nye kommunikationsprodukter. Artiklen præsenterer en række formater, der er blevet fremanalyseret med videoetnografi skog konversationsanalytisk metode. Artiklens formål er at give et overblik over de mest almindelige kommunikative formater under idéudviklingsmøder.

AB - Inden for medie- og kommunikationsforskningen har der været sporadisk fokus på de idéudviklingsprocesser, der ligger bag udviklingen af medie- og kommunikationsløsninger. Men præcis viden om, hvordan idéer på møder i kommunikationsafdelinger fremsættes og behandles i autentisk interaktion, mangler. Gennem en række eksempler udvikles i artiklen en sammenhængende systematik for, hvilke formater deltagere bruger, når de 1) fremsætter idéer, responderer 2a) positivt (affilierende) eller 2b) negativt (disaffilierende), og hvordan idéer 3a) accepteres eller 3b) kritikhåndteres. Artiklen bygger på data fra tre forskellige danske kommunikationsafdelinger, der har arbejdet med at udvikle nye kommunikationsprodukter. Artiklen præsenterer en række formater, der er blevet fremanalyseret med videoetnografi skog konversationsanalytisk metode. Artiklens formål er at give et overblik over de mest almindelige kommunikative formater under idéudviklingsmøder.

M3 - Tidsskriftartikel

VL - 32

SP - 165

EP - 195

JO - MedieKultur

JF - MedieKultur

SN - 0900-9671

IS - 60

ER -

ID: 162746549