En systematik for ideudviklingsformater
Research output: Contribution to journal › Journal article › Research › peer-review
Documents
- En systematik for idéudviklingsformater
Other version, 1.67 MB, PDF document
Inden for medie- og kommunikationsforskningen har der været sporadisk fokus på de idéudviklingsprocesser, der ligger bag udviklingen af medie- og kommunikationsløsninger. Men præcis viden om, hvordan idéer på møder i kommunikationsafdelinger fremsættes og behandles i autentisk interaktion, mangler. Gennem en række eksempler udvikles i artiklen en sammenhængende systematik for, hvilke formater deltagere bruger, når de 1) fremsætter idéer, responderer 2a) positivt (affilierende) eller 2b) negativt (disaffilierende), og hvordan idéer 3a) accepteres eller 3b) kritikhåndteres. Artiklen bygger på data fra tre forskellige danske kommunikationsafdelinger, der har arbejdet med at udvikle nye kommunikationsprodukter. Artiklen præsenterer en række formater, der er blevet fremanalyseret med videoetnografi skog konversationsanalytisk metode. Artiklens formål er at give et overblik over de mest almindelige kommunikative formater under idéudviklingsmøder.
Original language | Danish |
---|---|
Journal | MedieKultur: Journal of media and communication research |
Volume | 32 |
Issue number | 60 |
Pages (from-to) | 165-195 |
ISSN | 1901-9726 |
Publication status | Published - 2016 |
Links
- http://ojs.statsbiblioteket.dk/index.php/mediekultur/article/view/22188/20857
Final published version
Number of downloads are based on statistics from Google Scholar and www.ku.dk
No data available
ID: 162746549