Test, og hvad enhver læseunderviser bør vide om dem

Research output: Contribution to journalJournal articleCommunication

Standard

Test, og hvad enhver læseunderviser bør vide om dem. / Poulsen, Mads; Elbro, Carsten.

In: Viden om Laesning, Vol. 25, 2019, p. 94-99.

Research output: Contribution to journalJournal articleCommunication

Harvard

Poulsen, M & Elbro, C 2019, 'Test, og hvad enhver læseunderviser bør vide om dem', Viden om Laesning, vol. 25, pp. 94-99. <https://www.videnomlaesning.dk/media/2745/25.pdf>

APA

Poulsen, M., & Elbro, C. (2019). Test, og hvad enhver læseunderviser bør vide om dem. Viden om Laesning, 25, 94-99. https://www.videnomlaesning.dk/media/2745/25.pdf

Vancouver

Poulsen M, Elbro C. Test, og hvad enhver læseunderviser bør vide om dem. Viden om Laesning. 2019;25:94-99.

Author

Poulsen, Mads ; Elbro, Carsten. / Test, og hvad enhver læseunderviser bør vide om dem. In: Viden om Laesning. 2019 ; Vol. 25. pp. 94-99.

Bibtex

@article{47fa59b3d2b34093ac1858e0ea46c782,
title = "Test, og hvad enhver l{\ae}seunderviser b{\o}r vide om dem",
abstract = "Faglige test kan v{\ae}re fine iagttagelsesredska- ber, som kan supplere l{\ae}rerens faglige indtryk af eleven. Som alle andre redskaber kr{\ae}ver test en vis faglig indsigt i deres brug. Denne artikel giver en introduktion til form{\aa}l med testning og kvalitetskrav til test og testning. En vigtig pointe er, at man b{\o}r stille visse kvalitetskrav til formelle test, fx at de har rimelig og velbeskre- vet gyldighed og p{\aa}lidelighed, men at man ikke kan forvente, at test er s{\aa} informative, at de overfl{\o}digg{\o}r kvalificererede fagpersoner.",
author = "Mads Poulsen and Carsten Elbro",
year = "2019",
language = "Dansk",
volume = "25",
pages = "94--99",
journal = "Viden om Laesning",
issn = "1902-3472",
publisher = "Wiley Online",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - Test, og hvad enhver læseunderviser bør vide om dem

AU - Poulsen, Mads

AU - Elbro, Carsten

PY - 2019

Y1 - 2019

N2 - Faglige test kan være fine iagttagelsesredska- ber, som kan supplere lærerens faglige indtryk af eleven. Som alle andre redskaber kræver test en vis faglig indsigt i deres brug. Denne artikel giver en introduktion til formål med testning og kvalitetskrav til test og testning. En vigtig pointe er, at man bør stille visse kvalitetskrav til formelle test, fx at de har rimelig og velbeskre- vet gyldighed og pålidelighed, men at man ikke kan forvente, at test er så informative, at de overflødiggør kvalificererede fagpersoner.

AB - Faglige test kan være fine iagttagelsesredska- ber, som kan supplere lærerens faglige indtryk af eleven. Som alle andre redskaber kræver test en vis faglig indsigt i deres brug. Denne artikel giver en introduktion til formål med testning og kvalitetskrav til test og testning. En vigtig pointe er, at man bør stille visse kvalitetskrav til formelle test, fx at de har rimelig og velbeskre- vet gyldighed og pålidelighed, men at man ikke kan forvente, at test er så informative, at de overflødiggør kvalificererede fagpersoner.

M3 - Tidsskriftartikel

VL - 25

SP - 94

EP - 99

JO - Viden om Laesning

JF - Viden om Laesning

SN - 1902-3472

ER -

ID: 218431915