Studie- og karrierevejledningen på Institut for Nordiske Studier og Sprogvidenskab (NorS)

Hos os kan du få vejledning og hjælp undervejs i din uddannelse, eller høre om dine muligheder for at blive studerende på Institut for Nordiske studier og Sprogvidenskab.

HUM Studie- og karrierevejledning holder julelukket frem til d. 2. januar, hvor telefonen åbner igen.

Vi tilbyder telefonsamtaler i vores drop-in telefontid og bookede samtaler, hvor du bestemmer om det skal være telefonisk, virtuelt eller ansigt-til-ansigt på campus. Du kan naturligvis også altid fange os pr. mail i vores åbningstid.

Vi afholder også løbende workshops, arrangementer, holder oplæg m.m., hvor vi zoomer ind på forskellige temaer. Du kan altid finde vores aktuelle tilbud under Studiearrangementer på KUnet, i NorS-Nyt på KUnet og på vores Facebook-side.

 

Vi har telefontid mandag-torsdag kl. 9.00-11.00.

Du fanger os på telefon

  • + 45 35 32 89 90.

Hvis du har brug for at tale med os om større eller mere komplekse emner, bedes du booke en tid til samtale.

 

 

Du kan altid fange os pr. mail i vores åbningstid.

Vores mailadresse kommer her

Skriv til os fra din KUmail, hvis du er studerende på KU.

Vi svarer løbende på mails, og du hører fra os inden for 5 hverdage, undtagen i ferieperioder.

 

 

Vi tilbyder to slags samtaler:

  • NorS Studievejledning: Den helt almindelige vejledning. Samtalen varer 15 min, så book gerne to tider, hvis du vil snakke længere.
  • NorS Bookinger: Samtaler med fokus på specifikke emner. Samtalen varer 25 min.

Du kan vælge mellem tre samtaletyper under NorS Bookinger:

  • Dispensationsansøgninger og særlige studieforløb
  • Læseplanlægning og SPS 
  • Karriere, praktik og udveksling

Åbningstider

I juni kan du booke tid til samtale
  • tirsdag og torsdag.
I august kan du også booke tid til samtale
  • tirsdag og torsdag.
I efterårssemesteret kan du booke tid til samtale
  • mandag, onsdag og torsdag

Når du booker

Når du booker en samtale, skal du skrive i din booking, om du ønsker en telefonisk samtale, en samtale via Zoom eller en samtale ansigt-til-ansigt. Men husk altid at inkludere dit telefonnummer i bookingen, uanset hvilken type samtale du booker.

Hvordan booker du?

Hvis det er første gang, du bestiller tid hos vejledningen, skal du trykke ’Ny kunde’ (man kan ikke logge på med sit KU-password). Har du booket før, men glemt dit password, tryk da ’glemt kode’. 

Når du er logget ind:
  1. Skriv dit navn og dit telefonnummer i højre side.
  2. Vælg vejledningsenhed: NorS: Bookinger eller NorS Studievejledning
  3. Vælg samtaletype.
  4. Vælg dato for booking (grønne felter).
  5. Vælg et tidspunkt for booking (grønne felter).
  6. Skriv i kommentarfeltet, hvad du gerne vil snakke om – og husk at inkludere dit telefonnummer, så vi kan ringe dig op.
  7. Bekræft bookingen.

 

Vores adresse er:

Emil Holms Kanal 2
bygning 22, 2. sal
2300 København S

Hvis du har booket en tid til samtale på campus, skal du bare tage plads i en af de røde stole på gangen, så kommer vi og henter dig.

 

 

Vi har lukket for al vejledning (inkl. mailvejledning):

  • Onsdag den 5. juni grundet Grundlovsdag.
  • Mandag den 8. juli til og med torsdag den 25. juli grundet sommerferie.
  • Mandag den 26. august til og med fredag den 30. august grundet introuge for alle nye BA- og KA-studerende.

 

 

 

 

 

Studievejledningen på NorS
Studievejlederne

Maria Ansager Jensen, AC-studievejleder
Lucy Møller Røe, AC-studievejleder
Anne-Marie Videbæk Lassen, AC-studievejleder

 

Du kan fx kontakte os angående

  • dit individuelle studieforløb – planlægning og ændringer
  • dine valg undervejs
  • sygdom
  • barsel
  • trivsel, motivation og studietvivl
  • SPS
  • dine ønsker for fremtiden og dit arbejdsliv (karriere nu og i fremtiden)
  • udlandsophold
  • grænseoverskridende oplevelser

Hvis du har spørgsmål til emner, som dem beskrevet nedenfor, skal du kontakte studie- og eksamensadministrationen på NorS

  • kursus- og eksamenstilmelding
  • en ansøgning, du allerede har sendt
  • administrativ støtte til specialer
  • studiebekræftelse (fx til din boligudlejer eller lignende)
  • systemer – fx Selvbetjening, Digital eksamen eller Absalon

Tavshedspligt og oplysningspligt

Studievejledningen har tavshedspligt. Det betyder, at du kan tale med os og regne med, at det bliver imellem dig og os i studievejledningen. Dog er vi forpligtet til at viderebringe information om eksamenssnyd og kriminelle handlinger.
Studievejledningen arbejder ud fra faste servicemål.