"Leder! Er du relationskompetent?": - en kvalificering af relationskompetence i en ledelseskontekst

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

Standard

"Leder! Er du relationskompetent?" : - en kvalificering af relationskompetence i en ledelseskontekst. / Hansen, Kathrine Lund; Nielsen, Søren Beck; Fosgerau, Christina Fogtmann.

I: Samfundslederskab i Skandinavien, Bind 36, Nr. 3, 06.11.2021, s. 123-139.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

Harvard

Hansen, KL, Nielsen, SB & Fosgerau, CF 2021, '"Leder! Er du relationskompetent?": - en kvalificering af relationskompetence i en ledelseskontekst', Samfundslederskab i Skandinavien, bind 36, nr. 3, s. 123-139. https://doi.org/10.22439/sis.v36i3.6278

APA

Hansen, K. L., Nielsen, S. B., & Fosgerau, C. F. (2021). "Leder! Er du relationskompetent?": - en kvalificering af relationskompetence i en ledelseskontekst. Samfundslederskab i Skandinavien, 36(3), 123-139. https://doi.org/10.22439/sis.v36i3.6278

Vancouver

Hansen KL, Nielsen SB, Fosgerau CF. "Leder! Er du relationskompetent?": - en kvalificering af relationskompetence i en ledelseskontekst. Samfundslederskab i Skandinavien. 2021 nov. 6;36(3):123-139. https://doi.org/10.22439/sis.v36i3.6278

Author

Hansen, Kathrine Lund ; Nielsen, Søren Beck ; Fosgerau, Christina Fogtmann. / "Leder! Er du relationskompetent?" : - en kvalificering af relationskompetence i en ledelseskontekst. I: Samfundslederskab i Skandinavien. 2021 ; Bind 36, Nr. 3. s. 123-139.

Bibtex

@article{52dee43db31246aeb957ad6481e84479,
title = "{"}Leder! Er du relationskompetent?{"}: - en kvalificering af relationskompetence i en ledelseskontekst",
abstract = "Begrebet relationskompetence er et allestedsn{\ae}rv{\ae}rende begreb i ledelseskontekst. Der mangler imidlertid videnskabelige bidrag, der pr{\ae}ciserer, hvad kompetencen d{\ae}kker over, og hvordan den udfolder sig i praksis. Denne artikel har til form{\aa}l at kvalificere og definere begrebet relationskompetence teoretisk og empirisk. Vi fokuserer s{\ae}rligt p{\aa} samtalen som den mindste analyseenhed, hvor relationskompetencen har sit udtryk, g{\o}r indtryk og m{\o}der sine udfordringer. I artiklen vil den teoretiske kvalificering derfor blive efterfulgt af en empirisk analyse af, hvordan elementer af relationskompetence kan udspille sig i situeret samtalepraksis mellem en leder og medarbejder.",
author = "Hansen, {Kathrine Lund} and Nielsen, {S{\o}ren Beck} and Fosgerau, {Christina Fogtmann}",
year = "2021",
month = nov,
day = "6",
doi = "10.22439/sis.v36i3.6278",
language = "Dansk",
volume = "36",
pages = "123--139",
journal = "Samfundslederskab i Skandinavien",
issn = "0900-8322",
publisher = "DenOffentlige",
number = "3",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - "Leder! Er du relationskompetent?"

T2 - - en kvalificering af relationskompetence i en ledelseskontekst

AU - Hansen, Kathrine Lund

AU - Nielsen, Søren Beck

AU - Fosgerau, Christina Fogtmann

PY - 2021/11/6

Y1 - 2021/11/6

N2 - Begrebet relationskompetence er et allestedsnærværende begreb i ledelseskontekst. Der mangler imidlertid videnskabelige bidrag, der præciserer, hvad kompetencen dækker over, og hvordan den udfolder sig i praksis. Denne artikel har til formål at kvalificere og definere begrebet relationskompetence teoretisk og empirisk. Vi fokuserer særligt på samtalen som den mindste analyseenhed, hvor relationskompetencen har sit udtryk, gør indtryk og møder sine udfordringer. I artiklen vil den teoretiske kvalificering derfor blive efterfulgt af en empirisk analyse af, hvordan elementer af relationskompetence kan udspille sig i situeret samtalepraksis mellem en leder og medarbejder.

AB - Begrebet relationskompetence er et allestedsnærværende begreb i ledelseskontekst. Der mangler imidlertid videnskabelige bidrag, der præciserer, hvad kompetencen dækker over, og hvordan den udfolder sig i praksis. Denne artikel har til formål at kvalificere og definere begrebet relationskompetence teoretisk og empirisk. Vi fokuserer særligt på samtalen som den mindste analyseenhed, hvor relationskompetencen har sit udtryk, gør indtryk og møder sine udfordringer. I artiklen vil den teoretiske kvalificering derfor blive efterfulgt af en empirisk analyse af, hvordan elementer af relationskompetence kan udspille sig i situeret samtalepraksis mellem en leder og medarbejder.

U2 - 10.22439/sis.v36i3.6278

DO - 10.22439/sis.v36i3.6278

M3 - Tidsskriftartikel

VL - 36

SP - 123

EP - 139

JO - Samfundslederskab i Skandinavien

JF - Samfundslederskab i Skandinavien

SN - 0900-8322

IS - 3

ER -

ID: 284635067