The Work of Art in the Age of Commercial Funscapes
Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning
Artiklen diskuterer ligheder og forbindelser mellem den finkulturelle kunstform, installationskunst, og temaparkerne som kommercielle, folkelige forlystelsesformer. Det sker med et historisk tilbageblik på den rolle populærkulturen har spillet som motiv i den moderne kunst og via sammenligning af de aktive, multisensoriske og kropsinvolverende oplevelsesformer som temaparker og installationskunst er fælles om at invitere til. Lighederne belyses via næranalyser af udvalgte eksempler, på temaparksiden, BonBonLand, på installationssiden, værker af Jens Haaning og Olafur Eliasson.
Originalsprog | Engelsk |
---|---|
Titel | Fun City |
Redaktører | Martin Zerlang, Gitte Marling |
Antal sider | 24 |
Udgivelsessted | København |
Forlag | Arkitektens Forlag |
Publikationsdato | 2007 |
Udgave | 1 |
Sider | 235-58 |
ISBN (Trykt) | 978-87-7407-375-8 |
Status | Udgivet - 2007 |
Bibliografisk note
Peer reviewed
- Det Humanistiske Fakultet - installationskunst, temaparker, BonBonLand, Haaning (Jens), Eliasson (Olafur)
Forskningsområder
ID: 2180459