Interaktive computermodeller i forskningsbaseret undervisning
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Konferenceartikel › Forskning
Med interaktive computermodeller er det muligt for studerende at arbejde
med mere avancerede modeller, end hvis de arbejdede med en normal lærebog.
Det betyder ikke, at computermodeller med et magisk slag omformer
dårlig undervisning til god undervisning. Som med alle andre undervisningsværktøjer
bør man overveje, hvornår og hvordan sådanne modeller skal bruges og hvornår andre værktøjer vil være bedre for de studerendes læringsudbytte.
med mere avancerede modeller, end hvis de arbejdede med en normal lærebog.
Det betyder ikke, at computermodeller med et magisk slag omformer
dårlig undervisning til god undervisning. Som med alle andre undervisningsværktøjer
bør man overveje, hvornår og hvordan sådanne modeller skal bruges og hvornår andre værktøjer vil være bedre for de studerendes læringsudbytte.
Bidragets oversatte titel | Interactive computer models in research based science teaching |
---|---|
Originalsprog | Dansk |
Bogserie | IND's Skriftserie |
Udgave nummer | 21 |
Sider (fra-til) | 127-134 |
Antal sider | 8 |
ISSN | 1602-2149 |
Status | Udgivet - maj 2011 |
- Det Natur- og Biovidenskabelige Fakultet - computermodeller, interaktivitet, Undervisning i og læring af naturfag
Forskningsområder
ID: 33573192