Talking and learning physics: predicting future grades from network measures and Force Concept Inventory pretest scores
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Studerendes interaktioner i læringssituationer er et fundament af sociokulturel læringsteori, og sociale netværk analyse kan anvendes til at kvantificere de studerendes relationer. Artiklen viser hvordan selvrapporterede interaktioner mellem studerende kan repræsentere meningsdannelsesprocesser
og bruger dette til at forstå, hvordan kvantitative mål, der beskriver positionen i et netværk, kaldet centralitetsmål, kan forstås i lyset af interaktioner, der sker i forbindelse med et fysikkursus på universitetsplan.
og bruger dette til at forstå, hvordan kvantitative mål, der beskriver positionen i et netværk, kaldet centralitetsmål, kan forstås i lyset af interaktioner, der sker i forbindelse med et fysikkursus på universitetsplan.
Bidragets oversatte titel | Tal og lær fysik: Forudsigelser af fremtidige karakterer baseret på netværksmål og Force Concept Inventory præ-test scorer |
---|---|
Originalsprog | Engelsk |
Artikelnummer | 020109 |
Tidsskrift | Physical Review Physics Education Research |
Vol/bind | 9 |
Antal sider | 13 |
ISSN | 1554-9178 |
DOI | |
Status | Udgivet - 2013 |
- Det Natur- og Biovidenskabelige Fakultet - netværksanalyse, komplekse netværk, fysikdidaktik
Forskningsområder
ID: 48657932