ATD and CoP in a framework for investigating social networks in physics classrooms
Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
Artiklen præsenterer et værktøj til at analysere transskriberede og kommenterede videooptagelser. Værktøjet er baseret på en netværksrepræsentation af data, hvor knuderne defineres som aktivitetskategorier. Efter en sammenfatning af den observerede læringssituation, foreslås det, hvordan antropologisk teori om didaktiske (ATD) og praksisfællesskaber (COP) kan indarbejdes i netværksrepræsentationen i en analyse af studerendes diskussioner i fysikklasseværelser.
Bidragets oversatte titel | Brug af ATD og praksisfællesskaber til at undersøge sociale netværk i fysikundervisning |
---|---|
Originalsprog | Engelsk |
Titel | The Anthropological Theory of the Didactical (ATD) : Peer reviewed papers from a PhD-course |
Redaktører | Marianne Foss Mortensen, Carl Winsløw |
Antal sider | 17 |
Vol/bind | 20 |
Udgivelsessted | Copenhagen |
Forlag | Department of Science Education, University of Copenhagen |
Publikationsdato | feb. 2011 |
Udgave | 1 |
Sider | 31-48 |
Kapitel | 3 |
Status | Udgivet - feb. 2011 |
Navn | IND's Skriftserie |
---|---|
Vol/bind | 20 |
ISSN | 1602-2149 |
- Det Natur- og Biovidenskabelige Fakultet
Forskningsområder
ID: 32471418