Symposium om de første kvindelige forskere og kvindeforskere på Københavns Universitet

Symposiet blev afholdt den 17. november 2017 på Københavns Universitet (se programmet) og var arrangeret af professor emeritus Bente Rosenbeck. Desværre blev ikke alle indlæggene optaget, men et udvalg kan høres via linkene nedenfor.

Bente Rosenbeck fik sin indledning trykt i Universitetsavisen 13. november 2017: De kvindelige akademikere mangler i KU’s historieskrivning

Det tredje symposium afholdes efter planen i 2018 med Koordinationen for kønsforskning som vært.

Lydoptagelser af indlæg

Bente Rosenbeck

Velkomst ved Bente Rosenbeck (6:36)

Julie Sommerlund